Påsken..

Påskhelgen skulle bli en enda lång träningshelg hade jag bestämt.... Men så blev det inte.... Latmasken kickade in och enda träningsdagen vart igår faktiskt. Man kan säga att Accta fick lite välbehövligt påsklov... :o)

Hur som helst så har vi haft en jättskön påskledighet. Slutade tidigare på skärtorsdagen och bara det var ju jätteskönt att slippa komma hem runt 19 tiden.

Fredagen var en städ och promenaddag, nöjda hundar och ett skinande hem.. Inte illa...

Påskafton var vi bortbjudna på kvällen. Badtunna, god mat, gott vin och supertrevligt sällskap gjorde den kvällen... Bestämde att vi skulle gå genom skogen hem på kvällen för det är närmast och tar kortast tid... Men vi kan väl säga som så, med vin i kroppen skulle vi nog valt cykelbanan.... Skogen var ovanligt ojämn och det var myrsteg som gällde.. ;o) Tog säkert dubbelt så lång tid att gå den vägen som att välja den "vanliga"... Ja, man lär så länge man lever... :o)

Påskdagen var nog den lugnaste av alla dagar... Hundarna var skittrötta efter att ha varit på fest kvällen innan och det tackar vi för. Låg mest i sängen och kollade tv, lite huvudvärk och ja, ni vet så där dagen efter kvällen före... Inte förns vid 16 tiden vaknade vovvarna till och ville ut på promenad. Då for vi till skogen och gick en timma, sen slappade vi resten av kvällen.... Jätteskönt!!!

Igår mötte jag upp Eva/Ecco och Marie/Chilli på klubben 10:30 för lite lydnad. Jag var först ut och det som stod på agendan var positioner, läggande, apportering och hopp. Läggandet och apportering tränades tävlingsmässigt med kommendering och jag var riktigt nöjd. Men det är klart, det finns alltid förbättringar att göra.... :o)
Träningsdagen för mig slutade med en budföring och en platsliggning. Fick bra med störning av "flatklubben" som också var där och tränade, både lydnad och apportering.

På vägen hem från klubben så for jag förbi Bäcksjön och gick en skön prommis med Accta... Riktigt mysigt att det bara var hon och jag. Java var hemma med matte och umgicks med Per och Linn. Dom hade varit ute i skogen och gått och hade haft jättemysigt..

När jag kom hem så hann jag knappt komma innanför dörren förns Marie och Micke dök upp. Det var bestämt att vi skulle basta och sen käka middag.... Bastun var kanonskön efter en hel dag ute i kylan och middagen vart en laxgryta... Mumma.....
Sen var det kortspel hela kvällen.... Jättemysigt!!!

Idag blir det till att jobba igen, och det känns väl sådär... Tycker alltid att det känns så när man har varit ledig några dagar. Men det räcker med att man kommer till jobbet så tycker man att det är ganska kul det med.... :o)

Nu ska jag ta med mig flocken ut på en morgonprommis.....

¤ Enda sättet att ge sina barn goda råd, är att ta reda på vad dom vill och sen råda dom till det ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback