Kärleksmöte...

Åsa har jobbat kvällen idag och började inte förns kl 13, så egentligen skulle hela flocken ha varit ut i skogen i morse. Men Åsa var så trött så trött efter två nätter på jobbet att vi lämnade henne hemma i sängen och promenixade utan henne. Var ute i så god tid att vi t om hade tid att träna lite innan vi for hem.

Fortsatte att traggla framförgående..... *suck* Som sagt, med retning så funkar det alldeles utmärkt.... Men..... Ja ja...
Det blev även lite fritt följ, läggande under gång, apportering och platsliggning. Allt detta med en publik bestående av två stövare som var i hundgården vid "vår träningsplan".... Dom såg ganska sugna ut på att vara med... ;o)

Efter jobbet vart det bestämt att jag skulle vara kvar i stan. Jag slutar 18:30 och Åsa kl 21, eftersom jag skulle hämta henne så kändes det ganska värdelöst att fara hem för att strax därpå vända och köra in till stan igen och hämta henne. Därför ringde jag till Eva och bestämde en liten kvällsdate och promenad med vovvsen...

Java och Ecco älskar varandra innerligt och nu var det jättelängesedan dom träffades. Mötte Ecco i dörren hos Eva och när han såg att det var jag så skakade han i hela kroppen.... For ut som en pil och väntade utanför min bil... När jag öppnade buren till Java så var ju tanken att jag skulle koppla henne innan hon hoppade ut, men det kunde jag ju bara glömma. Hann öppna burdörren 3 cm, sen slank Java ut och vild glädjedans utbröt på Tvillingvägen... Hade Ecco och Java kunnat krypa ur skinnet så hade dom gjort det... Jösses så glada dom blev.

Tog ut Accta och sen lyckades vi koppla Java och gick till en mysig liten väg där vi släppte dessa dårar... Jösses vad dom sprang och sen stannade dom och pussades innan dom for vidare... En underbar syn....

Eva sa något som jag bara kunde hålla med om, Accta ser ut som en tjej som precis har börjat 7:an och får vara med dom stora pojkarna och flickorna som ska gå ut sista året i gymnasiet.. Total beundran, och vart Java och Ecco än for, så sprang Accta med bakom och bara beundrade dessa häftiga vovvar som gjorde dom coolaste saker.... :o) Så sött!!!

Det bestämdes ganska fort att detta måste göras om snart.. Förr i tiden så gick vi ganska ofta långpromenader på ca 3 timmar med vovvarna tillsammans. Det var på Zeldas tid.... Vi ska nog ta och göra det igen... Har blivit alldeles för länge mellan gångerna nu.

Men nu är både två-och fyrbeningar megatrötta och det är dags att nana kudden.

¤ Barn håller på att bli stora när de börjar ställa frågor som det finns svar på ¤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback