Sköna söndag...

Tog en liten sovmorgon och har sedan tillbringat förmiddagen med att slappa... Hundarna har varit ute i trädgården och röjt medans jag har gått omkring i morgonrock och plockat lite i köket... Har även slängt i några maskiner tvätt också... Insåg att det behövs strykas, men det får jag ta en annan dag.. :o)

Javas ben ser bättre ut idag. Bestämde oss att hon skulle få ta det lite lugnt och vila. Det kanske är så att hon hade lite träningsvärk...
Åsa slutade kl 13 och när hon kom hem så for vi till skogen för en promenad. Java får ju gå i koppel en stund för att värma upp innan hon får springa lös. Sedan får hon även gå i koppel en stund innan vi når bilen, för att gå av sig lite slaggprodukter.. Verkar funka bra... Hon har inte visat nått tecken på ont när vi kom hem.

Efter middag och handboll på tv så for Accta och jag och tränade lydnad... Gick riktigt bra!! Hon är så duktig så, lilla hjärtat...
Bestämde mig för att jag ska börja lite smått med framförgåendet. Blir det träning i morgon så ska jag inviga henne i den sköna konsten... :o) Framförgående är verkligen ett moment som jag hatar.. Antagligen för att Zelda och jag aldrig riktigt fick till det.. För henne så var framåtsändandet mer begripligt än framförgående.... Men vi får väl se vad Accta tycker om det.. :o)

Med viktklubben går det bara bra... Imorgon är det första vägningen, men jag har inte så höga förhoppningar. Gick ju med i torsdags, så det är bara 3 dagar som jag har hållit på. Jag lär väl inte har gått ner något på den korta tiden.. Däremot känner jag att det händer saker i kroppen redan.. Känner mig piggare och mer "balanserad" i kroppen... Blir nog bra det här till slut..

Imorgon börjar en ny vecka på jobbet igen. Kommer nog inte att ta med mig kryckorna då. Använder dom inte hemma längre, så det är väl dags att ta nästa steg också.. Vara utan dom på jobbet...

Hade tänkt att träna lite apportering nu på kvällen, men lilla Accta är så trött efter träningen och just nu nussar hon så gott i hundfåtöljen. Tror inte att jag vill väcka henne faktiskt.. Träna apportering kan jag göra imorgon... :o)

¤ Människor är som pusselbitar - det finns alltid två som passar ihop ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback