Kort helg...

Nu har helgen börjat för mig. Det blir en kort helg, ledig i morgon och sen är det på ét igen....

Åsa började 7 i morse och jag körde henne på jobbet, sen for jag vidare med vovvarna till Bäcksjön för en prommis. Det blev 40 minuter i värsta snöstormen. Sån där äcklig blötsnö som gör en plaskeblöt... Och lite läskigt var det också för det var mörkt och jag hade glömt både pannlampa och reflexer.. Såg inte så mkt om man säger så... :o)
Vart lite orolig när jag gick där för jag tycker att Java gick lite dåligt igen. Är ju livrädd att hon ska ha dragit till ryggen eller skadat knät eller nått sånt, när hon gjorde illa sig förra veckan.. Jag vet, jag ska inte dra dom högsta växlarna på en gång, men det är svårt när man har haft Zelda som man fick ta bort på grund av skada... Sen har ju inte Java varit direkt skadefri heller, men å andra sidan, med tanke på den farten hon håller både under träning och på sin fritid så är det nästan konstigt att hon inte har skadat sig ännu mer än vad hon gjort.

Till jobbet kom vi sen, redigt blöta alla tre... Och ingen handduk hade jag med mig heller, så det vart till att vovvarna fick lufttorka...

Åsa slutade kl 13 och sen kom hon till mig och hämtade upp vovvarna. Då fick dom sig en liten skogstur igen och det var uppskattat av båda vovvar tydligen.. Det busades och det lektes... :o)

Efter lite handling och tankning så for vi hemåt och på vägen hem så pratade vi med Lena i telefon om Javas fysiska förehavanden... Hon lugnade mig och berättade hur det kan bli efter en sån skada som Java precis haft. Symptomen stämmer in precis... Så lite lugnad blev jag, men alla som känner mig vet ju att jag oroar mig lite ändå... Vill att mina vovvar ska vara friska och krya, annars kniper det i hjärtat...
Nu ska vi ju till Lena på lördag för en liten "lära känna våra hundars muskler/lära massera/lära stretcha-dag" och då ska hon kolla igenom henne lite extra. Skulle hon bli ännu "sämre" innan dess så kommer jag att åka till henne någon kväll i veckan också. Bättre kolla en gång för mkt än för lite..
Vi kommer att vara 5 vovvar på lördag och det ska bli jätteintressant... Stretcha och så har man ju gjort och det "kan" man ju, men jag har alltid velat lära mig massera. Tror att det är jättebra för vovvarna och jag vill att Accta ska lära sig att massagen är en mysstund mellan mig och henne... Om hon nu kan ligga still så länge vill säga... ;o)

Nä, nu ska jag fortsätta kolla på handbollen på tv. Sverige ligger under med 5 mål mot Frankrike i halvtid, så det är bäst att jag hejjar lite på dom.. :o)

Efter handbollen blir det lite apporteringsträning nere i köket. För första gången så ska Åsa få vara med som en liten störning och få se på. Vi får se om hon sköter sig lika bra som hon brukar göra.. :o)

¤ Varför ljuga när det finns så många sätt att säga sanningen på? ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback