Det går inte fort...

... men det går framåt.. :o)

Hade ju faktiskt inte tänkt att jag skulle varit hemma något från jobbet nu efter söndagens händelse med akuten, men den tanken fick jag snabbt lägga undan. Har ätit starka smärtstillande och när inte ens det har hjälpt så tror jag att kroppen säger att den behöver vila.... Förhoppningsvis kommer jag kanske att kunna börja jobba igen mot slutet av veckan.
Tränar foten nu med att försöka "stretcha" senan åt alla håll och kanter, för den får inte bli stel. Idag har jag även kunna gå lite utan kryckorna, eller ja, gå och gå, det är en haltande stil man håller. Men jag har försökt lite iaf för att det är viktigt att jag lägger lite, lite tyngd på foten med jämna mellanrum. Har gått ganska mkt idag med kryckorna och just nu sitter jag med foten i högläge och det bara surrar i den... Hur kan man bli trött i en fot??

Imorgon ska jag ta en dusch hade jag tänkt. Får ju inte duscha på några dagar efter man har tagit kortisonsprutan pga att det har varit ett nålstick ända in i leden och i senan. Får inte komma in några baskelusker dit... Duschen är efterlängtad om jag säger så... :o)

Idag har vi varit till Lena och gjort sista laserbehandlingen på Java. Hon såg jättefin ut och i morgon kommer hon att få börja vara lite lös på promenaderna igen. Hon ska dock gå i koppel en stund innan hon får springa för att värma upp och sen ska hon gå i koppel en stund innan hon ska in i bilen för att varva ner. Skönt att höra att hon är "frisk" igen och att det inte vart värre än vad det vart... Vi har ju som sagt haft lite otur med våra vovvar när det gäller skador...

Nu på kvällen har Sävargänget varit här och vi har suttit och snackat igenom våran träning lite. Och så har vi fikat lite också. Skönt med lite umgänge när man är "sjuk"... Känner mig så inlåst så det är inte sant... Och sen är det ju så halt ute att jag inte ens vet om jag skulle våga gå ute med kryckor.

Nåja, nu ska jag slappa här vid datorn en stund och sen ska jag nana kudden...

¤ Vill du inte ha mig som jag är - så är det inte mig du vill ha ¤

Kommentarer
Postat av: Nina

God fortsättning till att börja med :)! Här var det action vill jag lova, jösses. Sladd med bilen, födelsedag, blödningar och nu din fot. Hoppas att Java snart blir helt ok att du kan slippa halta runt på kryckor. Sköt om er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback