Städdag...

Idag har jag umgåtts med Electrolux och golvmoppen hela förmiddagen. Även dammtrasan har fått vara med på ett hörn. Tråkigt, men ett måste...

Vovvarna tyckte jag var skittråkig och dom har mest gått runt och suckat hela dagen. Jag försökte förklara att vi skulle gå på prommis när Åsa kom hem från jobbet, men dom verkade inte tro mig.

Det har varit rikigt göteborgsväder idag. Dimmigt med regnet hängande i luften. Det positiva är dock att trots det dåliga vädret så var det ljust ända till 16:30... Vi går mot ljusare tider... Äntligen!!!

Efter promenad och middag bestående av pizza, for Accta och jag och tränade lite lydnad... Körde skallet utomhus för första gången... Lite tveksam först men sen gick det bra. Fokuserar inte på antalet skall just nu, utan jag vill att hon ska sitta still och skälla ett skall... Går riktigt bra.. Har lyckats ganska bra med att förklara för henne vad jag vill, annat var det med Zelda... Där var jag tvungen att ta hjälp av kopplet för att få henne att sluta att hoppa vid varje skall. Accta har en större tendens till att vilja lägga sig ner när hon skäller än att hoppa, så med henne får man försöka "locka uppåt" istället.
Vi körde även lite linförighet, apportering och läggande.
Avslutade med en platsliggning och där är jag inte riktigt nöjd. Hon känns lite orolig och kan gnälla när jag lämnar henne. Inte så att hon kliver upp men hon ligger på helspänn. Får ta mig en funderare på hur jag ska lösa det. Tips någon??

¤ Pengar kan köpa en fin hund, men bara vänskap kan få den att vifta på svansen ¤

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Prova med extern belöning.

Lycka till! Vi hörs

2008-02-11 @ 14:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback