Blod och tandvärk...

Idag på träningen höll Accta på att skrämma mig ordentligt.... Efter att hon hade fått bollen som belöning efter ett moment så vart hon bara stående, släppte bollen och den var alldeles röd. (Bollen är grön ursprungligen) Gick fram och tittade och jo, den var full i blod... Tittade upp på henne och det rann blod ur munnen på henne och ner i snön. Det blev en stor, röd fläck i snön under henne.
Shit, tänkte jag, nu har hon slagit ut en tand.....
Tittade i munnen på henne och det var blod överallt. Fick låta henne slicka och svälja några gånger innan jag kunde titta en gång till... Jodå, alla tänder satt där dom skulle och dom satt fast.... Hon hade "bara" bitit sig i tungan. Och inte lite heller... Ett megajack och det bara forsade blod....
Det skumma är när vovvar biter sig i tungan, det blöder som satan, och ett tu tre så slutar det och kvar finns bara jacket.... Skumt... Efter en halv minut hade det slutat blöda och det syntes nästan ingenting på tungan...

Tittade även nu när jag kom hem från träningen, och nu syns det inte alls.....

När jag kom till träningen idag så var det ingen där. Åsa stannade hemma eftersom hon är sjuk. Jag hann nästan köra färdigt hela mitt pass innan Micke och Marie dök upp. Idag tränade vi raka sättanden, läggande, apportering, skall och platsliggning.
När det var Marie/Ella och Micke/Nemis tur så var det så kul att se hur långt dom har kommit. Om man jämför med hur det var för några månader sen när vi började, då dom började med kontaktträning, till nu när dom har börjat med linförighet så har dom kommit hästlängder på väg. Så himla kul.
Vi ska även boka in en liten tid med en kompis till mig som är instruktör och domare. Hon ska komma och vara med på en träning där hon ska coacha dom/oss utifrån hur långt vi har kommit. Jag har även bett henne att hon ska ta med sig sin vovve och visa upp alla lydnadsmomenten från appell till elit. Vill att dom ska få se hur momenten ska se ut när allt är klart. Tror att det är viktigt att man har en målbild och verkligen vet hur det ska se ut när det är klart.

Körde en budföring som avslutning på träningen idag. Hade Marie som mottagare och jag vart så himla förvånad att Accta kom ihåg från första gången vi tränade. På "marsch" kutade hon iväg med full sula till Marie och satte sig fot. Mitt lilla duktiga hjärta.
Nästa gång ska vi lägga till att hon även ska springa tillbaka till mig. Ska bli intressant att se om hon fattar.. :o)

Åsa har varit hemma från jobbet här i veckan. Det började med att hon fick ont i sin visdomstand och det vart bara värre och värre... Hon var till tandläkaren och dom spolade och grejade, men dagen efter var det än värre... Då fick hon en akuttid till en annan tandläkare och dom tyckte att det var jättekonstigt att dom bara hade spolat och inte tagit några röntgenplåtar. Dom röntgade och det var en inflammation bakom och under tanden... Dom kunde inte dra den på en gång, för inflammationen måste försvinna först. Så nu har hon feber och måste äta penicillin i 10 dagar.... Hon ska vara hemma från jobbet imorgon också, sen är hon ledig hela helgen. Då ska det väl gå till sig hoppas jag...

Imorgon ska vi till Marie och Micke och käka middag. Det var tänkt att vi skulle bada i deras badtunna ute på gården, men det går ju inte nu när Åsa är sjuk. Skulle kunna tänka mig att det blir en lugn kväll hemma hos dom imorgon med god mat och snack i soffan. Om det nu inte blir så att Åsa blir ännu sämre, för då blir det väl till att ställa in.

¤ Det som kommer från hjärtat, går till hjärtat ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback