Veckan från helvetet...

Kan börja med att säga att jag är totalt slut.. Den här veckan går till historien på jobbet... Vi har så mkt jobb.... Och att vissa av dom är väldigt tidspressade gör inte saken bättre....

Igår när jag kom hem från jobbet kunde jag inte tänka en enda klar tanke... Tog vovvarna och gick ut i skogen... Det var vindstilla och varmt, skulle tro ca 5 grader... Gick ganska långsamt, småpratade med hundarna, lyssnade på fåglarna och bara njöt av att våren faktiskt verkar vara här... När jag kom tillbaka till bilen så fick jag världens chock.. Hade varit ute från 19 till 20:40.... Satan vad tiden hade gått fort...

Idag har jag jobbat min fjärde lördag i rad, av fem. Nu är det bara nästa helg kvar sen går jag över på mitt vanliga schema och jobbar varannan helg.. Skööööönt....

När jag kom hem från jobbet idag for jag ut i skogen med hundarna.. Det bästa sättet att rensa hjärnan efter en stressig dag.. Blir totalt lugn i själen...
Efter promenaden for jag hem och lämnade Java hemma med Åsa, sedan for Accta och jag tillbaka ut i skogen. Hade bestämt mig för att spåra.

Vi for mot Täfteå. Ville åt legderna där. Accta har aldrig spårat på en legda och jag tyckte att det var dags. Fick ut ett ganska långt spår som både gick i skog och sen ut på legdan. Skulle gissa att det var ungeför hälften/hälften. Hade slutet ute på legdan..

När hon kom till terrängskiftet mellan spår och legda så tog hon den jättefint. Men när hon hade spårat ca 10 meter ut så tvärstannade hon och tittade på mig. "Nu har det blivit något tok här, spåra, det gör man i skogen" sa hon... Söööööt..... Väntade ut henne och till slut doppade hon nosen i backen och hittade spåret igen. När hon hade fäst på spåret igen så hade jag sån tur att det bara var några meter från apporten, vilket gjorde att hon fick en bra belöning för att hon hade fortsatt spåra...
Sen snusade hon sig runt resten av spåret, men man såg att det var riktigt jobbigt för henne. Det var ganska blött och det blåste rätt mkt, så jag antar att hon hade fullt sjå med att hitta rätt... Men hon tog sig runt och hon plockade alla apporterna. Duktig vovve!!!

När vi kom tillbaka till bilen så vägrade hon komma.... Hon stod ca 25 meter ut på legdan med spårslutet i munnen och sa: "vill inte åka hem, vill vara här, vill spåra mera"....
Gjorde inte så stor affär av att hon inte kom på min inkallning. Gick bara ut till henne och hämtade henne och sen lekte vi på vägen in till bilen..
Det här var en sån där typisk händelse där jag i vanliga fall hade lackat ur och blivit arg på henne för att hon inte kom... Men jag tänkte faktiskt till lite... Accta är ju lite speciell och hade jag börjat skälla på henne här så hade det blivit en grej av det hela.
Nu när jag bara gick ut och hämtade henne utan "aggressioner" från min sida så vart det inget annat än en rolig lek på vägen till bilen.... För en gångs skulle så tänkte jag till innan... Duktig matte.... Man vill ju inte avsluta ett bra träningspass med att bli ovänner heller.... :o)

Imorgon blir det nog en slappardag från min sida... Ska träffa lite kompisar och köra lydnad kl 18, förutom det så har jag inget inplanerat och det ska bli sååååå sköööööönt...

Ha en trevlig helg på er allesammans....

Kommentarer
Postat av: KLARA

ha en bra kväll (: gå gärna in på min blogg och svara på dagens antingen eller!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback