Märkligt...

Ena dagen är det vår med fåglar som kvittrar och snön smälter, nästa dag så är det vinter igen. Idag har vi haft full snöstorm.... Trötta mig massivt... Som tur är så har det inte lagt sig lika mkt som det hade kunnat.. Det var väl varmt på backen antar jag... Tur att vi var och spårade igår, för nu dröjer det nog några dagar innan vi kan göra det igen.

Jag har egentligen varit ledig idag, men jag har ändå varit in på jobbet.... Gick en promenad i skogen med vovvsen först och sen for jag dit. Det ska börja en ny tjej och arbetsträna hos oss och jag ska vara hennes handledare. Jag skulle ha introduktion med henne och sen hjälpa henne att komma igång med arbetet. Var på jobbet mellan 12-15 ungefär och vovvarna fick vara i personalrummet under tiden.

Efter att jag var klar på jobbet så for jag ut på klubben med mål att träna hopp. Det blev även lite postion, fritt följ och platsliggning. Allt gick faktiskt riktigt bra idag även om jag är lite arg på mig själv. Accta dummade sig lite och jag tillät mig själv att tappa humöret... Ajja, bajja på matte.... Men jag tror att jag räddade upp det ganska bra.
Idag körde jag nästan bara kamp som belöning och min ena hand bär djupa sår efter detta. Accta har en förmåga att "hjälpa till" med tassarna när hon kampar och av någon anledning så prickar hon alltid in samma ställe på min ena hand. Den är svullen nu och skiftar i massa konstiga nyanser, typ röd/lila/blå.... Men som någon sa, det ska kännas att man lever... :o)
Provade även att lägga in sittandet efter hoppet men jag tror att det är lite förtidigt. Visst sätter hon sig, men det är typ 3 cm bakom hindret.... :o) Får jobba mer på att hon ska "hoppa ut" ordentligt annars blir det svårt med ett återhopp....
Det var jäkligt geggigt på plan så det var inte många centimetrar som man fick hålla sig på, men det gick...

Efter en liten luftningsrunda med båda jyckar for jag och hämtade Åsa på jobbet. Vi hade bestämt att vi skulle käka på Frasses innan vi for hem. Gott!! Dom har världens godaste vegoburgare där...

Nu på kvällen har jag ägnat mig åt lite krypträning i vardagsrummet. Jag tycker faktiskt att hon gör framsteg men det gäller att ta det jäkligt lugnt. Hon har lätt för att hetsa upp sig och skulle helst vilja krypa i 90 km/h.... Lugn och fin.... Avslutade med en mysstund på golvet....

Nu har båda vovvar däckat för kvällen och det är dags för mig med att krypa till kojs...

Men innan jag gör det vill jag gratulera Acctas bror Arrax som tävlade appellen i går. Dom fick uppflytt och vann!!! Starkt jobbat för en 12 månaders "valp"... :o) Grattis, grattis, grattis!!!!!

¤ -Vet du varför det inte finns någon snö i Glasgow.
-Det bor över en miljon människor där. Alla skottar. ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback