Trött som en örn...

Och appropå fåglar..... Idag har det hänt något skumt på tomten.... Kom hem som vanligt på lunchen för att hämta med mig vovvarna till jobbet. Hämtade ut dom från hundrummet och tänkte att dom kanske skulle få kissa innan vi for. Går fram till altandörren för att släppta ut jyckarna och precis innan jag öppnar dörren så tittar jag ut och vad får jag se där????? En död fågel liggandes på rygg precis utanför dörren.... Och det var ingen liten fågel heller.... Har ingen aning om vad det är för något men den är lite större än en skogsduva..... Båda hundarna fick syn på den och fick världens flaskhalsar där dom stod och kikade på det konstiga som låg på deras altan... Jaha, vad göra nu då, tänkte jag... Gick in i köket och hämtade en ica-kasse som jag la den i. Vågade inte knyta ihop den för jag tänkte att om den nu hade flygit in i rutan eller nått, så kanske den inte var död utan bara avsvimmad. Och jag vill ju inte att den ska vakna upp i en ihopknuten plastpåse och kvävas till döds. Men den känns ganska otroligt att den skulle ha flygit in i våran ruta, för med tanke på storleken på fågeln så borde inte våran ruta vara hel vid det här laget. Ja, hur som helst så låg den kvar i påsen när jag kom hem från jobbet, så jag antar att den är död. Vad jag ska göra av den vet jag inte, men jag antar att jag återlämnar den till naturen i morgon. Stackars pippi...

Har sett idag att Accta haltar lite på framtassarna när hon går på asfalt. Har kikat på dom men jag ser inga sår eller sprickor... Blir lite orolig eftersom jag är "allergisk" mot hälta efter allt som var med Zelda och även med Java när hon var liten... Min sjuka fantasi skenar iväg och helt plötsligt så har hon armbågsfel i mitt huvud... Meeeeen, jag ska försöka att stoppa mina tankar och faktiskt tänka att hon bara är en sån hund som är lite känslig i trampdynorna. Så nu bestämmer vi oss för det och så får vi väl se. Ska undersöka lite i helgen... Testa att gå lite på asfalt och på gräs och se om det blir någon skillnad.

Nu ska jag försöka ta mig in till stan och hämta upp min fru som är på krogen med sin bästa vän. Hon ville ha skjuts hem och vill hon att jag ska hämta henne så får hon åka hem nu, för jag är som sagt, trött som en örn. Måste nana kudden snart...

Ha en trevlig helg på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback