Trött, så trött...

Ge mig en kudde och jag somnar var som helst... Eller förresten, jag behöver nog inte ens en kudde... Kanske är det hösten som gör det eller så är det att vi har så mkt att göra på jobbet, vilket gör att man är helt slut i kolan när man kommer hem.. Jobbar 6 dagar den här veckan, men på söndag är jag ledig och då har jag tänkt att ha en sovmorgon..

Innan jobbet idag så for vi ut och spårade. Medans spåren låg till sig så gick vi en promenad. Accta har börjat utforska ett liv som dyngvovve.. Helt plötsligt skulle hon ner i varenda vattenhål hon hittade, och hon som inte ens att doppat klon i något vått förut... Ja, där ser man vad mkt dom kan ändra sig när dom är små.. ;o) Dom är även utövat jakt idag. Jakt på liten näbbmus. Java är väl den stora jägaren med Accta som lärling. Så nu ni små näbbmöss, nu får ni passa er!!!! :o)

Spåren gick kanon idag!!! Java letar aktivt efter sina apporter i spåret och hade även idag med sig alla hem.... Accta fick för första gången spåra lite i annan vind än medvind. Det blåste som satan och eftersom jag ville ha in lite vinklar så var det både medvind och sidovind. Detta fixade hon galant och jag tycker att hon tog vinklarna riktigt bra. Att spåra vidare efter första apporten var heller inga problem. Jag tror att spårpoletten har trillat ner ordentligt nu.... :o)

När vi var på jobbet så var vovvarna ensamma hemma, men jag for och hämtade dom under lunchen. Accta hade inte gjort något bus idag iaf. Visserligen låg inte fällen i buren så som den låg när vi lämnade henne, men det kan ju bero på att hon hade bäddat till den för att ligga lite bekvämare... ;o) Hon älskar ju att bädda innan hon lägger sig. Dom fick vara med inne på jobbet och det är ju alltid spännande att ligga och kika på alla vovvar som kommer in i butiken.

Efter jobbet for jag vägen om Bäcksjön för att gå en liten prommis. Hann bara gå ca 200 meter innan 3 rådjur traskade upp på vägen. Som tur var såg jag dom först och hann kalla in vovvarna och vända tillbaka till bilen. Lycko mig!! När jag kom tillbaka till bilen så hade tänkt att gå en annan väg men där kryllade det av svampplockare så jag tog beslutet att fara hem och ge vovvarna mat istället. Dom verkade nöjda med det beslutet.. :o)

Nu ska jag kolla vidare lite på nyheterna på tv och sen är det marsch i säng.

Natti!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback