Monstervalpen is back...

Ja, herregud!!! Man blir alldeles matt...... Dom säger ju att man får den hund man förtjänar och då är ju den stora frågan, vad har jag gjort??? Vad har gjort för att förtjäna en alldeles underbar, gosig, söt och jättebusig valp?? ;o)

Igår bestod buset av att rymma. När Åsa plockade in veden så var vovvarna ute i trädgården. Hon tittar bort några sekunder, sen är Accta borta...... Hur är det möjligt att en hund kan försvinna från en trädgård som det är staket runt?? Efter vild panik och letandes från Åsa så hittade hon henne till slut.... Sittandes på trappen på framsidan som om ingenting hade hänt..... :o) Antagligen har hon krypit under staketet (jo, små apvalpar kan göra sig väldans små) för hoppa över kan hon inte... Tror jag... Hmmm....

Dagens bus har hon utfört inne i buren..... Vi har ett skynke som ligger över buren och täcker några sidor av den. Dessa sitter fast i små band i buren vilka Accta tydligen inte tyckte skulle sitta fast längre. Hon har gjort sönder två av dom.. Men inte nog med det.... På något sätt, fråga mig inte hur, har hon lyckats nå och pilla in sladden till våran lilla radio som står inne i hundrummet... Sladden var av och det låg små delar av sladden inne i buren... Hoppas bara hon inte har ätit i sig en massa... Blir ju orolig över hur mkt hennes mage tål, för hon äter allt hon ser... Jag sa just till Åsa, att om inte vi behöver öppna henne och ta ut saker ur hennes mage under hennes livstid så är det är mirakel.. Så just nu går jag och hoppas på ett mirakel här.....

Vart så matt när jag kom hem från jobbet och fick höra om det senaste buset att det enda jag fick ur mig var ett jättedåligt skämt... När Åsa berättade om sladden sa jag: "Då får vi hoppas att hon lägger en kabel"..... Hahahahahha... Ehhh, jag vet... Den var dålig.... *harkel*

Nåja, hur som helst... Innan jobbet tog vi det bara lugnt och gick en promenad med vovvarna i skogen... Jättehärligt, soligt och så, men det blåste faktiskt lite kallt.. Men så fort man fick upp värmen så var det riktigt skönt..

Nu på kvällen efter maten så gick Accta och jag en liten koppelprommis. Vi stannade vid en liten gräsplätt och tränade lite. Började så som gjort dom senaste gånger, men så fick jag ett infall att testa lite extern belöning. Fick tipset av Janne att jag skulle kunna testa det lite längre fram, men jag ville testa NU, så det gjorde jag... Och det funkade jättebra... Så jag varierade lite, lite det gamla sättet, lite det nya.... Jättekul!!!! Avslutade träningen med en liten platsliggning som gick kanon....
Sen fortsatte vi våran promenad genom Sävar och det konstiga var att vi inte stötte på en endaste hund på promenaden, vi såg inte ens till någon... Skumt.... Det finns ju ganska mkt hundar här, så man kan ju undra om deras mattar och hussar tyckte att det var för kallt ute..

Nåja, nu ska jag kika lite på tv och sen i säng....

Natti....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback