I väntan på nr 2...

Ja, det är väl i stort sett det vi gör här.... Väntar på att Accta ska göra nr 2 så man får se vad det är för konsistens... Idag har hon varken kräkts eller bajsat, så det är ju positivt... Hon började med att käka två mål med bara risavkok i morse och i förmiddags. På eftermiddagen och kvällen så har hon fått två mål med både risavkok och ris. Hon är väl inte jätteimponerad över smaken men det duger som bukfylla iaf...

Hon är även piggare idag, så vi tog en sväng förbi skogen när vi skulle fara och handla, så vovvarna fick springa lite. Vi var väl ute i 20 minuter kanske, och det var mkt uppskattat....

Hon äter fortfarande den där pastan var 8:e timme och jag ska väl antagligen fortsätta att ge det imorgon också... Har även börjat med penicillinkuren nu på kvällen. Hon fick ju en spruta med penicillin igår hos vetten, så jag tänkte att det var bäst att vänta till nu på kvällen med att ge henne första dosen. Vill ju inte att hon ska få för stor dos.

Känns lite konstigt att hon inte har bajsat på hela dagen, men antagligen så har hon väl inget att bajsa ut eftersom hon var på "toa" så många gånger igår + att hon inte åt något då heller. Antar väl att magen kommer igång i morgon igen då dagens risportioner ska ut...

Nåja, nog pratat om det.... Hon mår lite bättre och det är huvudsaken...
Själv har jag varit hemma från jobbet idag men jag mår betydligt bättre nu. Sandra gick in och tog min helg så jag ska jobba igen den åt henne nästa lördag.

Idag och imorgon är det tävlingar på klubben. Typiskt att man ska vara sjuk och inte kunna vara där och titta. Men jag har iaf fått lite rapporter om dagen. Peter och Piroll har tävlat elitspår idag med cert som resultat. Jättegrattis!!! Tror även att han vann, men det ska jag låta vara osagt.....
Egentligen så var det meningen att jag skulle ha varit med och hjälpt till imorgon på lägre spåret, men så blir ju inte fallet nu... Som tur var så hade dom hittat en ersättare åt mig.. Hade ju inte känts så bra om det hade blivit en massa trassel bara för att inte jag kunde vara där.

Pratade med pappa här nu på kvällen och det har hänt stora nyheter i lilla Henån. Tydligen så har det flytit i land en död kropp i småbåtshamnen.... Pappa hade varit en sväng till Uddevalla och när han kom hem till Henån så såg han att det var en massa poliser vid hamnen och att det var avspärrat, samt att det låg något på marken med en filt över sig... Läskigt..... Väl hemma hade han kollat på GT på nätet och jo då, det hade varit en död kvinna som tydligen hade legat i vattnet ett tag. Uscha, otäckt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback