Aj, aj, aj som satan.....

Man undrar ju fan vad som händer alltså... Vaknade i natt av att jag inte kunde röra mig i sängen.... Hade så satans ont i nacken att jag faktiskt trodde att jag skulle svimma. På något underligt sätt lyckades jag somna om och hoppades på att det skulle kännas bättre på morgonen.... Så fan heller.... Tog mig nästan inte ur sängen över huvudtaget.... Här snackar vi nackspärr.... Tvingade Åsa att massera mig i 20 minuter för att jag överhuvudtaget skulle fixa dagen.... Kändes lite bättre då faktiskt... Då kunde jag åtminstone röra huvudet lite aningens iaf. Gick en promenad med vovvsen och kände hur jag vart stelare och stelare.... Snabbt hem och in i en varm dusch och oj, vilken lättnad. Då mjuknade det lite.... Men duschen tog betydligt längre tid än vanligt, höll på att att knappt få ur schampot ur håret eftersom jag inte kunde röra nacken.... Kontentan av det vart att jag kom försent till jobbet... Hmm... Har inte sysslat med någon tillverkning idag av förklarliga skäl, utan bara tagit hand om kunder och hållt på med fakturering.... Som tur är har man en snäll kollega som har masserat mig med jämna mellanrum.... Tack Sandra!!!

Har även fått massage nu när jag kom hem från jobbet.... Men nu känns det som om det håller på att stelna till igen.. Vad fasen gör man.....? Har aldrig haft nackspärr förut.... Någon som har något tips??? Vet att man ska hålla sig varm och försöka att röra sig så ostelt man kan, men det är fasen inte lätt alltså..... Kanske får hysta in mig i bastun i morgon efter jobbet om det inte känns bättre....

Och lydnaden då..... Jag som skulle träna lydnad, men det går ju inte nu..... Kan ju knappt titta på hunden utan att skrika... Ja, hon får väl vila lite till..... Förhoppningsvis ska det väl gå imorgon... Vi hoppas på det....

Imorgon ska vi till veterinären igen.... Ögoninflammationen är tillbaka och vi måste ta en odling eftersom den andra medicinen tydligen inte har hjälpt.... Hoppas bara att det inte gör ont, för Java har nog ont så det räcker.. Även denna gång är det hon som är värst drabbad..... Mkt grönt gisch.... Accta har även lite hon med, men hon är mest bara röd.....

Sen har vi även haft en smärre översvämning i badrummet... När Åsa duschade igår upptäckte hon att det var helt kätt i avloppet under badkaret.... Hon har försökt att få till det idag, men det går inte... Som tur är kommer Inger och Kenneth till oss om några dagar och dom skulle ta med sig ett rensband så vi får hål på proppen, om man säger så.. :o)

Nä, nu klarar jag inte att sitta i den här ställningen längre..... Kanske ska försöka få frugan att massera mig lite till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback