Å nu, en vanlig tisdag...

När klockan ringde i morse trodde jag inte att det var sant... Såååååå trööööött, fick nästan inte upp ögonen... Och det i sin tur ledde till att jag somnade om och sov en kvart extra.... Skööööönt.... Även om det bara var en kvart så kände jag att jag behövde det.

Gav hundarna mat och väckte sedan en pömsig fruga. Vi skulle ju ut i skogen och spåra. For till ett nytt ställe strax innan Johannisfors. Trevlig spårmark om det inte vore för att det var så jäklans blött.... Accta fick ett spår på ca 300 meter med bara en slutapport. Själv tyckte jag att spåret var lite vimsigt, men det kan ju bero på att jag var tvungen att totalt fokusera på hur jag själv gick och hade ingen möjlighet att kolla in vad Accta gjorde. Hoppade mellan alla små sjöar och pinnar på snyggaste sätt!!! :o) Åsa som gick med bakom hade heller ingen möjlighet att kolla in Acctas spår, för hon hade fullt upp med att plocka ner snitslarna som jag satt upp och sen att ta sig torrskodd och helskinnad tillbaka ut till vägen... Detta kanske säger liiiite om hur spårmarken var.... Men Accta tog sig iaf från början till slut på ett galant sätt. Hann se en av vinklarna och den var helt klockren.... Resten av vinklarna såg jag inte, märkte dom knappt, men vinklat måste vi ju gjort eftersom hon spårade till sin lilla slut grej som bestod av en piphöna... Trodde att hon skulle bli skitglad och förvånad över att hitta en så rolig grej i spåret, men jag måste nog säga att hon blir gladare av att hitta en vanlig spårapport... Fråga mig inte varför.... Kanske att det beror på att jag blir skitglad när hon hittar en pinne och tar det lite lugnare när det är en leksak i spåret.... Ja ja, petitesser....

Java fick sig ju också ett spår och jag tyckte att hon gick det riktigt fint.. Hon hade ett stort tapp som hon jobbade bra i och tog sig tillbaka till spåret på ett samlat sätt... Kanonfint... I vissa delar av spåret så var hon lite hög med nosen, kan bero på vinden. Det blåste på ganska ordentligt... Serpentinerna som Åsa hade gjort slarvade hon jättemycket med, men även där kan vinden ha spelat henne ett spratt. Antagligen så hade dom blåst ihop lite. Hon hade med sig alla apporter hem förutom två och vad ska man säga om det, olycksfall i arbetet kanske... :o) Tror nog inte att man ska lägga så stor vikt vid det eftersom hon aktivt letar efter apporten i spåret. Dessa två gick hon helt enkelt förbi och jag tror att hon gick i fel sida om vinden vilket gjorde att hon aldrig kände dom i nosen. Får väl se hur det ser ut i nästa spår.

På jobbet har det varit som vanligt, ganska mkt att göra, men det är betydligt lugnare nu den här veckan än var det var förra veckan. Då var jag rätt stressad kan jag erkänna. Men nu känns det som om vi har kommit ikapp lite.

Efter jobbet så tog jag med mig vovvarna ut i skogen en liten stund så dom fick kuta av sig och jag fick lite frisk luft. Känns skönt att avsluta arbetsdagen så. Nu kommer mörkret väldigt fort på kvällarna, så det blir reflexer på vovvar och på matte. Snart måste man nog börja ta med pannlampan också.

Hittade ett litet personlighetstest på nätet som jag gjorde, resultatet ser ni här nere. Ni som känner mig får väl avgöra om det stämmer eller inte.. Själv tycker jag nog att det stämmer in ganska så bra faktiskt.

SÅDAN ÄR DU:

Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut - även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du är detaljorienterad och sannolikt en praktisk person, som är intresserad av att ta reda på HUR saker fungerar. Du är resultatinriktad och vill helst göra saker på det sätt du är van att göra dem på.

Du tänker logisk och värdesätter problemlösning där du får använda huvudet. Du är en ärlig och renhjärtad person, som bedömer andra människor utifrån samma värderingar som du bedömer dig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback