Stressigt, äckligt och ont...

Upp i ottan, servera frulle till dogsen och sen iväg till jobbet. Löningshelg och mkt folk i affären och jag jobbade ensam naturligtvis. Fördelen är ju att dagen går fort och man får komma hem. :o)

Efter jobbet for hela flocken till grustaget i blåsten för lite intervallträning. Det gick kanon och dom sprang på bra. Det äckliga var att när vi värmde upp innan intervallen så hittade Java en lång köttbit som hon naturligtvis kastade i sig utan att vi hann blinka. Naturligtvis så blir man skitorolig. Man har ju ingen aning om vad det var för skit i den.... Gift?? Bakterier?? Får ont i magen av att tänka på det... Men än så länge verkar hon må bra iaf....

Nu är det kvällen och jag sitter här och kan inte sova... Har jättont i fingrarna och framför allt i ett finger som har svullnat upp rejält runt leden. Måste ringa min läkare på måndag och antagligen få en kortisonspruta. Kan ju berätta för er som inte vet att jag har en sjukdom som heter Psoriasis artrit. Det är en form av reumatiskt. Var heltidssjukskriven i några år, för några år sedan, men nu jobbar jag 75% och jag är jätteglad att det går så bra. Vi får hoppas att det fortsätter så. Vill absolut inte bli sjukskriven på heltid igen.

Nåja, ska inte skriva mer nu för det gör ont i fingrarna. Ska gosa med min lilla vovve en stund och sedan gå och försöka sova.

Natti!!!

¤Män får lära sig be om ursäkt för sina svagheter, kvinnor för sin styrka.¤

Kommentarer
Postat av: Åsa

Godmorgon Frugan!!! Nu är det din tur att bli utmanad!! Du skulle bara våga låta bli..;o) Älskar dig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback