Lydnad och uteblivit biobesök...

Imorse var vi riktigt duktiga. Klockan ringde 7:00 *pip* och efter frukost så for hela flocken ut i skogen för en liten promenad och sedan lydnadsträning. Idag är jag så otroligt stolt över Accta.... Vi bestämde oss för att vi skulle träna samtidigt, alltså Åsa och Java bara några meter bort från mig och Accta. Förberedde mig på att hon skulle vara jätte ofokuserad och så, men döm om min förvåning när hon bara hade matte för ögonen. Visst, hon sneglade bort på dom när dom höll på och tjoade och kampade som värst, men inte en enda tendens att vilja fara dit och joina dom. Och tyst var hon idag också, mattes hjärta... Imorgon är det meningen att vi ska köra lite lydnad igen och då lär hon väl vara den där övertaggade tonåringen igen. Hon har ju lite utav ett sånt där varannan dag syndrom... :o)

Några kompisar ringde på dagen idag och undrade om vi ville hänga med på bio. Frugan ville gärna åka, men... Ja, och nu får ni tycka att jag är hur löjlig och fjantig som helst, men jag ville faktiskt inte lämna Accta så länge. Vi räknade på det och om vi hade farit så hade hon varit hemma längre än hon någonsin har varit och det kände JAG mig inte riktigt mogen för. Vill henne så himla väl och jag är så rädd att vi ska hamna i samma situation som vi var i ett tag med Zelda. Hon var helt galen när hon blev lämnad ensam hemma, skällde och ylade från att vi stängde dörren tills vi kom hem igen. Som tur var så fick vi till det till slut, men jag vill absolut inte hamna där igen. Sen fanns det ju faktiskt en annan aspekt också, det är torsdag, det är jobbdag imorgon och skulle vi har farit på bio så skulle vi vara hemma strax innan 24. Kändes inte helt lockande heller, om jag ska vara ärlig. Så nu på kvällen så har vi haft en liten egen biokväll. Vi poppade popcorn och kollade in en Beck-film, Flickan i jordkällaren. Älskar verkligen Beck filmerna. Vi har en till hemma som vi inte har sett, kanske vi ska kika på den i helgen.

Nåja, nu är det godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback