Lydnad och ny mobil...

Nu är man gräsänka igen. Frugan har farit till Lycksele på skyddsombudsutbildning och kommer att vara borta till imorgon. Körde henne till en tjej i morse som hon skulle åka med, sen for jag raka vägen hem och la mig i sängen och mös med vovvarna. Råkade somna en liten stund och vaknade av att Accta låg nära nära och andades jättehäftig.... Varmt att ligga nära matte, sa hon....

Tog en lugn härlig förmiddag och sedan for jag ut på prommis. Hade bestämt med Eva att vi skulle träffas för ett litet lydnadspass på klubben. Dom var iväg och körde sök så hon skulle ringa när hon var på väg därifrån. Mitt under promenaden ringde hon och jag vände tillbaka till bilen. Hon skulle uträtta några saker innan så det visade sig att vi kom samtidigt till klubben. Vilken timing... :o) Mona hade även hängt på från sökskogen och var lydnadssugen.

Vi körde igenom hundarna en och en. Mona och Xina var först ut och det var framåtsändande och kryp på agendan. Både hon och Eva ska tävla i helgen som kommer, Mona i högre sök och Eva i elit sök.
Efter Mona var det min tur och det var ju som vanligt koncentration som stod i centrum idag. Tyckte att hon skötte sig ganska bra faktiskt, med tanke på att det var fler vovvar där som tränade.
När jag var klar så var det Eva och Eccos tur. Även här var det framåtsändande som gällde. Men vi hann även med lite kryp och stegen.

Sen bestämde vi att det vi skulle köra lite uppletande. Accta fick också vara med och det var debut för henne. Hon var verkligen jätteduktig. Helt över förväntan.... Kul!!! :o)

Efter ett par väl spenderade timmar av träning och lite surr så begav jag mig på mobiljakt. Har försökt att köpa en ny mobil ett tag nu men den jag vill ha har varit slut över allt. Men dom hade EN kvar på elgiganten, och den är numer MIN....

Efter en sväng förbi jobbet för att köpa lite klass så for jag och hämtade mamma som ska vara här hos oss några dagar.
Kvällen har bestått av matlagning, mobilpillning och lite tv.... Och allt detta till ljudet av snarkande vovvar.... Tufft att vara en arbetande hund... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback