Utbildning...

Idag har vi haft utbildning på jobbet. Vi har köpt in ett naturpreparat som är tillverkat av Aloe Vera, och ägarinnan till företaget kom och lärde upp oss på dessa nya produkter. Vi har fått in ett kosttillskott, en gel, en salva, en spray, ett schampo och ett liniment.
Har alltid gillat naturprodukter och testat några själv genom åren, men aldrig sett några direkta resultat. När vi hade pratat en hel del om produkterna så bestämde jag mig för att testa salvan på mina sår som jag har på handen. Har haft utslag där lääääänge som har kliat, vätskat sig och varat. Smörjde med salvan och tänkte inte så mkt mer på det. Efter mötet så tittade jag på min hand och svullnaden och rodnaden hade gått ner och det kliade inte längre. Och nu när jag sitter här och skriver det här så tittar jag på min hand och utslagen har nästan gått bort helt... Snacka om mirakelsalva... :o) Så nu är jag verkligen övertygad om aloe verans effekt. Kan säga som så, ska det användas några produkter på mina hundar så kommer det bli det här i fortsättningen. Vi fick en flaska schampo som jag och Sandra (min kollega) ska dela på och testa på voffsingarna. Tror det kommer att bli kanon.

Orkar inte gå in på vad alla produkter är bra för att vad det ska användas till, men om det är någon som är intresserad så kan ni ringa mig på jobbet. Loboo Hundartiklar, tel: 090-520 90. Jag jobbar oftast mellan 12-18, så det är bara att fråga efter mig, Camilla. Har era vovvar problem med öronen, huden, svamp, förhudsproblem, sprickor i tassar, hot spots och liknande så kan det vara värt att prova detta.

Nåja, nog om detta.
Har varit en lite ängslig dag idag. Vaknade i natt av att Java kräktes. Tänkte inte så mkt mer på det, jag menar, alla hundar kräks ju ibland... For ut på promenad och det var jättehärligt. Lite snö och lagom kallt. Men när jag kom hem så kräktes Java igen, mycket.... Och hon såg jättekonstig ut. Bara stod mitt på golvet och tittade rakt ner i golvet... Kändes inte bra att lämna henne och fara på jobbet. Stod länge och funderad på om jag skulle ta med mig dom eller hur jag skulle göra. Men kom fram till att hon hade det bättre hemma. Annars skulle hon få ligga i bilen hela dagen, eftersom det var fullt hus inne i personalrummet.

For hem på lunchen och hämtade dom som vanligt, och naturligtvis så hann jag måla upp alla möjliga olika scenarior i skallen på vägen hem. Till slut skulle jag inte ens hitta henne levande.... *suck*
Men jag kom hem och hittade henne svagt viftande på svansen vid kompostgallret. Blev så lycklig att jag bara stod och kramade henne i några minuter.
Dom fick pinka och sen for vi. Men hon har varit loj hela dagen. När dom fick komma in i personalrummet så la sig Java under bordet och där låg hon resten av dagen. Rörde inte en fena. Inte likt henne. Men nu på kvällen så ser hon lite piggare ut och hon åt med god aptit. Hoppas att hon får behålla maten nu över natten bara.

Hatar verkligen när mina vovvar inte mår riktigt hundra. Hela jag och hela min själ blir alldeles olycklig och jag fungerar inte...... Men nu känns det liiiite bättre iaf.

Hade tänkt att berätta om vovvar, träning och Ö-vik som jag pratade om sist, men jag orkar verkligen inte. Slängde en blick på klockan och såg att det var dags att sova för länge sedan. Så det får jag berätta om en annan dag istället. Ni är väl inte nyfikna va?? ;o)

Natti natti, på er!!!

¤ Allt folk är bra, så länge man inte har något med dem att göra. ¤

Kommentarer
Postat av: Christine

Halloj
Tack för inlägget på min sida.
De Aloe Vera produkterna du har vad heter de?
Själv har jag Propolis salvan och veterinary Formula Spray. Är det dessa du säljer?
Om inte, så är jag intresserad av de du har.
Hoppas allt är bra med er för övrigt. Vi har fått snö hos oss i södra Skåne. Inte kul alls. Alldeles för tidigt för min smak.
Kramisar
Christine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback