Glömde bort att vara glad..

Idag har matte gjort sitt största misstag på träningen. Jag glömde bort att vara glad och ha roligt tillsammans med min hund. Kontentan av det blev att vi blev ovänner på träningen, en hund som blängde på mig och ville inte ens komma in och leka med bollen, vid transporterna så tittade hon knappt på mig och dom få blickar jag fick kunde döda, svansen hängde rakt ner och kunde hon gäspa av tristess hade hon gjort det.
Kände mig nästan gråtfärdig när jag satte mig i bilen på vägen hem. Funderade mkt och länge och när vi var framme så gick jag bak och öppnade buren. Där satt en mkt sur vovve och blängde på mig. "Hej", sa jag, ska vi bli vänner igen??
Sen tog jag med mig henne ut på gatan och "lekte lydnad"... Belönade mkt och och krävde däremellan koncentration och fokus....
Kändes mkt bättre i hjärtat och vi gick tillsammans in, jag leende och en vovve brevid mig som viftade på svansen.

Glöm inte bort att ha roligt med era hundar när ni tränar.......

¤ Den som prisar det förgångna, klandrar nuet ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback