En dag i Ö-vik...

Vilket helsikes, satans väder det har varit idag. Hade sovmorgon i morse. Vaknade när frugan kom hem strax efter sju och snubblade mig ner för trappen med halvstängda ögon för att ge vovvarna mat och låta dom göra morgontoaletten i trädgården. Sen var det marsch upp i säng igen. Hade bestämt mig för att ha en sovmorgon idag och det skulle jag minsann ha.... Somnade som en gris och sov till............. halv elva!!!!!!!! Hur är det möjligt???? Så länge har jag inte sovit på, ja, jag vet inte när.... Inte sen vi fick hem Accta iaf. Men jag antar att jag behövde det.
När jag väl hade vaknat till så hoppade jag in i duschen och när håret torkat så for jag och vovvarna ut i skogen för en liten prommis. Det spöregnade hela promenaden och vi var tre individer som var dyngvåta när i kom hem... Ja, det var ju bara in och byta om. Åsa hade vaknat efter sitt nattjobb och hunnit duscha innan vi kom hem, så det var bara att packa in i bilen och börja köra i regnet ner till Ö-vik.

Väl där så slöt vi upp med Lisa, Janne, Torsten och Rose-Marie vid bilprovningen där vi skulle ha dagens träningspass. Fedra och Irrac var först ut, men dom missade vi. Gänget hade smygbörjat undertiden som vi satt i bilen på väg ner.
Därefter så var det Arro som fick träna apportering och framåtsändande.

Så var det då dags för Åsa och Java. Java visade sig från sin sämsta sida och det var Mistlursjava som var på G. Dom tränade och fixade och donade, och till slut så hade dom en fokuserad, tyst Java och en matte Åsa med attityd. Kanon!!! Så nu har dom fått hemläxa till nästa söndag när vi ska ner igen för nästa träningspass.

Accta och jag var sist ut. Accta var lite ofokuserad till en början, men allt eftersom så vart hon bättre och bättre. Åskådarna tyckte att det såg kanonbra ut och jag vart ganska nöjd till slut. Efteråt diskuterade Janne och jag lite och jag fick mig också lite hemläxa som jag ska träna på till nästa gång. Han tyckte bland annat att jag ska höja kravet på henne ytterligare och sätta lite mer press på henne. Janne tyckte att vi hade kommit långt, med tanke på hennes ålder, och det kändes jättebra. Det är ju ett kvitto på att jag har tränat rätt och är på rätt väg.

Efter att alla hade tränat så for vi hem till Lisa och fikade och pratade om hur många idiotiska poliser det finns i Sverige... Ha ha ha.... Man får höra mkt när man omger sig av poliser..... Ja, herregud. Mkt ska man höra innan öronen trillar av.

Nu har vi bokat in ett till träningspass nästa söndag och helgen därpå ska vi åka ner och stanna från lördag till söndag. Då blir det hårdkörning!!!!

Vägen hem var ingen lek... Det var halt och slaskigt på vägen och det regnade och snöade om vart annat. Pendlade mellan att köra i 70/90 hela vägen, och OJ vad drygt... Trodde aldrig att vi skulle komma fram. Vi stannade på Frasses och käkade lite välbehövlig middag och sen for vi hem och kraschade i soffan. Och här sitter vi än... :o) Blir nog inte så många mer knop idag.

Vill avsluta med att gratulera Bengt och Imax som tävlade lägre spår igår med uppflytt som resultat.... Grattis!!!

¤ Oavsett hur lite pengar eller hur få ägodelar du har, att ha en hund gör dig rik ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback