Ytterligare en arbetsdag...

Klockan ringde och trodde att den skulle få upp mig halv sju i morse, men jag låg och drog mig ända till tio över... Gick och lade mig alldeles för sent igår, så jag var verkligen snortrött i morse. Men upp kom jag så småningom och Java och jag for ut i skogen. Trodde att det skulle vara riktigt gråkallt, men det var faktiskt rätt skönt trots att regnet hängde i luften.
Tanken var att Java skulle ha följt med och varit en Loboohund idag, men precis innan vi skulle fara så ringde Åsa hem och sa att hon fick flexa från jobbet kl 13. Så då lämnade jag Java hemma istället, hon skulle ju ändå bara behöva vara ensam 4 timmar. Hellre det än att vara med 8 timmar på jobbet.

Efter jobbet for jag och hämtade mamma som ska vara här tills på fredag. När vi kom hem så hade Åsa städat och fejjat hela dagen. Övervåningen är helt klar så nu ska vi ta oss an nedervåningen i morgon är det tänkt. Hade köpt med mig en bur hem från jobbet igår och den ställde vi upp i sovrummet. Den gick precis in mellan sängen och fönstret på min sida. Så nu måste jag kliva i och ur sängen nere vid fotändan. Undra hur många gånger jag kommer att slå i den buren när man ska upp på toa i mörkret på natten... ;o) Ja ja, lite måste man väl offra sig. Imorgon ska jag köpa med mig en fäll att lägga i buren och så måste jag komma ihåg att köpa koppel också. Java har ärvt Zeldas gamla koppel, så Accta ska få sig ett helt sprillans nytt. Sen tror jag nog att jag har köpt det mesta som ska till.. Ja, jag ska väl köpa hem några småben också... Och kanske någon leksak... Men Java har en hel korg med leksaker, så hon får allt dela med sig till sin "lillasyster"

Nu på kvällen har jag tagit Java en omgång med kardan.... Sweet jesus, vad hon fäller.... Tror att hon är minst 2 kilo lättare nu. Och högen på backen med ull blev hur stor som helst. Hoppas fåglarna hittar det, för det måste ju vara perfekt att bygga bo av. Ska ta med mig kardan ut i skogen i morgon också, och jag antar att jag kommer att få bort minst lika mycket då också. Inte konstigt att det blir så mkt hår inne... ;o)

Operation Ap-nedräkning: 3 dagar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback