Valpbett och valppussar...

Nu har vi kommit hem efter ännu en underbar dag hos vår uppfödare i Ö-vik... Valparna hade vuxit mkt, men denna gång kände man igen dom när man kom. Och på nått sätt så tror jag att dom kände igen oss också. Jag vet inte varför, men jag fick den känslan... Vi har ju varit där ganska mkt, så det kanske inte är helt otroligt.... Eller så är det bara jag som vill att det ska vara så... :o)

Nått som verkligen har tränats upp under veckan som gått är ju styrkan i betten... Dom är inte nådiga alltså.... Åsa vart t o m "utjagad från valplådan" av 9 hysteriska valpar som anföll från olika håll. Efter lite hjälp att montera loss dom (hi hi hi) så satte hon sig utanför och tog lite kort istället... ;o) En annan stålsatte sig och satt kvar, och när första attacken hade blåst över så lugnade dom ner sig och man kunde umgås med dom igen. Då har dom t o m tid att pussas... :o) Alla 4 tikarna är så otroligt fina, skulle kunna ta hem vilken som av dom.. Men det är två av dom som fastnat liiiiiite mer i hjärtat... Får väl se om det blir någon av dom som får flytta hit. Förhoppningsvis vet vi efter helgen vem det blir, för i början av nästa vecka ska dom veterinärbesiktigas och chippas och då måste ju rätt chip in i rätt hund. Det blir en spänd vecka som kommer nu. Hoppas att den går fort för jag vill VETA!!!!!

När vi kom fram till Ö-vik och hade varit ner till valparna första svängen så gick Åsa och Java ut på en promenad. Dom var borta i ca en timme och när dom kom tillbaka så hade Java skiftat färg till brun/grå.... Dom hade gått uppe vid "elgatan" och där var det "lilleblött"... Så det vart en sväng in i kennelmammans dusch för henne... :o) För att komma till duschen så måste man gå förbi ett annat rum som även valparna har tillgång till ibland. Där snusades det runt en hel del. Valparna var naturligtvis inte där, men luktade gjorde det.... Ja, det är ju lika bra att hon vänjer sig, för snart har hon en sån där liten hemma också... ;o)

Nu är det sängen som gäller, men först ska jag bjuda på några rykande färska bilder på dom små!!!!

ny leksak
En ny "leksak" som vart uppskattad

mys med lilltiken
Här myser jag lite med "Lilltiken"

h?r ?r jag
"Vad gör ni utanför? Kom in, vet ja!!!"

bus under pallen
Bus under pallen

8 p? samma bild
Här lyckades vi fånga 8 st på samma bild. En saknas dock.....

Operation Ap-nedräkning: 10 dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: Nanna, Qujo & Tyko

Jag förstår att du längtar :) Vi håller tummarna lite extra för att det blir någon av favoriterna :)

Kul att du kikar in hos oss. Trodde faktiskt inte att någon orkade med alla mina bilder hihi... Är det ok att länka till er?

Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback