Utflykt till grustaget...

Idag tog jag med mig båda vovvar till grustaget.... Och herregud vad dom sprang..... Ja, Java springer väl alltid mkt, men Accta, hon var helt skogstokig.... Verkar som om hon också är en vovve som blir busig när det blåser, för det har det verkligen gjort idag. Efter att vi hade varit uppe lite i skogen så gick vi ner till gräsplätten mitt i grustaget. Jag satte mig ner och bara njöt av en härlig dag medans vovvarna stuffade på för fullt. Det var här som Accta fick sitt tokryck. Himla roligt att se... Första gången som hon har sprungit runt och krumbuktat för sig själv... :o)
Tydligen tog detta på orken. Har fått rapport om att hon har sovit som en stock i sängen mellan 12-15, och då fick Åsa väcka henne... Ha ha, det tar på att vara liten..

På jobbet var det mkt att göra som vanligt... Fullt ös, medvetslös... Kul!!!

När jag kom hem från jobbet stod middagen på bordet. Skönt att kunna sätta sig ner vid ett dukat bord efter en lång arbetsdag. Efter maten klippte Åsa gräset och jag krattade... Accta bestämde sig för att skälla ut gräsklipparen när den inte ville starta för Åsa.... Sen när hon väl fått igång den så brydde hon sig inte om den alls. Skönt... Däremot var gräshögarna som jag krattat ihop betydligt mer intressanta.... :o)

Imorgon ska jag nog fara på ytterligare en liten utflykt med båda vovvarna.... Mysigt....

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej på Er!
Roligt att det verkar gå bra med lilla apan:-)Trevligt att ha varsin hund att träna. Kankse ses vi på SM:et? Min plan är iaf att åka upp och titta.
Ta hand om er!
Hanna och Nellie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback