Nu är det helg...

Jaha, nu har första arbetsveckan gått och den har gått i rätt bra fart tycker jag. Har en jättekonstig känsla i kroppen, samtidigt som jag är snortrött så är jag pigg som aldrig förr. Jättekonstigt... Har en viss förmåga att gå och lägga mig alldeles för sent samtidigt som jag inte har gått upp senare än 8 på morgonen hela den här veckan....

Idag hade jag projekt "trötta ut valp"... :o) Åsa jobbade natten till idag och sen skulle hon även jobba i natt också vilket gjorde att hon var tvungen att sova lite idag på dagen. Min mission var alltså att försöka hålla Accta vaken hela förmiddagen för att hon sen skulle vilja sova en längre stund när jag for på jobbet..... Kan väl säga som så, mission completed... :o) Gick upp strax innan 8 och var ute i trädgården med båda vovvar en stund.... Sen gick jag upp med Java så hon fick sovmorgon med sin matte.... Accta och jag for ner till "centrum" och gick en liten koppelpromenad där.... Mkt att titta på och lagom med folk för en liten valp. Vi gick över bron och det brydde hon sig inte det minsta om trots att det är ganska högt och vattnet lät jättemkt.. På vägen tillbaka till bilen så mötte vi även en GB-glass gubbe som stod utanför kiosken. Accta tvärstannade och då tänkte jag: "jaha, nu kommer det ett utspel här".... Men nähä då, hon stod och kikade på den i några sekunder, sen traskade hon fram och nosade på den och sen var det klart.... Bra jobbat, Lilltiken!!!! :o)

Efter "centrumbesöket" åkte vi lite bil. Jag for och letade efter lite nya spårmarker och jag har hittat ett kanonställe.... Tror nog att det blir till att testa det i morgon efter jobbet....

Efter spårmarksletning så for vi upp till sjön och kikade där. Accta var inte ett dugg intresserad av vattnet. Hon var fram och kikade på det men när ena framtassen upptäckte att det var kallt och blött så var det inte roligt längre... Hi hi...

Väl hemma igen somnade hon som en sten i sängen med Åsa efter ytterligare lite bus med syrran.... Jag for på jobbet och fick sedan rapport om att hon inte vaknat förns kl 16:00..... 4 timmars sömn behövdes det tydligen efter den här förmiddagen.... ;o) Det är inte lätt att vara en 10 veckors valp inte..... Hon sov t o m över lunchmålet, så det vart lite sen lunch för henne idag.. :o) Trodde inte att hon skulle vara hungrig på kvällen sen när hon skulle få sitt sista mål, men oj så fel jag hade... Hon satt nedanför diskbänken och skrek som en gris när jag gjorde iordning maten... Sötnos.. :o)

Nu ska jag verkligen gå i säng.... Jobbar imorgon och det är ju löningshelg så det lär ju bli att göra.... På söndag ska jag hjälpa till på bruksprovet som klubben har i helgen. Som det ser ut nu så ska jag vara mottagare på lägre spår och sedan skytt på deras budföring. Men det lär väl bli mer... :o) När tävlingen är klar så blir det en tripp till mamma.... Det är ju Mors dag... :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback