Monstervalpen är i form igen...

Ja, tydligen var det bara en liten, snabbt övergående svacka för monstervalpen.... Nu är hon tillbaka med full styrka igen.... :o)

Idag har vi bara latat oss. Tog med mig hela lekkorgen ut i trädgården och lät vovvarna roa sig själva medans jag satt och solade näsan lite. Kunde dock inte slappna av eftersom Accta fortfarande vill dammsuga gräsmattan på saker som hon inte borde äta....

När vi hade varit ute i nästan två timmar så gick vi in och jag tänkte ta en dusch... Jaha, vart skulle jag göra av Accta??? Kan ju inte låta henne röja fritt under tiden jag är i duschen.... Men eftersom hon var så trött så tänkte jag: "jag lägger in henne i buren".... Vilken bra idé..... Sagt och gjort, in i buren åkte hon med ett ben, en tjurmuskel och ett litet märgkex. Java placerades i sängen brevid buren (i hundrummet) och kompostgallret sattes för. Det var tyst i några minuter (antagligen medans Accta åt sitt märgkex) sedan satte serenaden igång..... Hon grät och grät och grät..... Snacka om att man får dåligt samvete.... Men jag kan ju inte gå och ta ut henne ur buren när hon gråter, då "vinner" hon och då lär man aldrig kunna ha henne där och hon är tyst... Så det var bara att låta henne gråta.... Jag höll på att bli tokig. Gick in i duschen och tänkte att nu tystnar hon nog snart.... Jo, tjena.... Hon höll på i nästan 1½ timme... Och stackars Java låg vid sidan av och var tvungen att lyssna på alltihop.... Tur att hon är lugn när hon är "ensam hemma"...... Men till slut tystnade hon äntligen och när det hade varit tyst i ca 4-5 minuter gick jag dit och öppnade buren och gick därifrån. Hon låg kvar några sekunder och sedan kom ut utstudsandes som om inget hade hänt.... :o) Sötnos.... Så nu blir det lite burträning för henne varje dag framöver.... Hon är så trygg här hemma nu så jag ser inte att det ska vara något problem att börja träna det.

På kvällen har det varit kloklippning för båda vovvar. Det är andra gången som jag klipper Accta nu. Passar på när hon är riktigt trött och det går hur bra som helst. Hoppas att det fortsätter så.
Java fick manikyr med och henne passade jag även på att smörja in trampdynorna på. Hennes sår ser riktigt bra ut. Fliken har inte läkt ihop än, men förhoppningsvis är det inte långt borta.

Imorgon börjar inte Åsa förns kl 21.00 så jag slipper att vara ensam hemma hela dagen. Kul!!! Hon ska visserligen sova en stund på förmiddagen och då tänkte jag att jag skulle passa på att åka till skogen själv med Accta. Java blir nog glad över att få en sovmorgon i sängen med sin matte... :o)

Nu är det iaf over and out.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback