Less jag blir...

Igår skar Java upp sin tass på något vasst i skogen... Igen... För trehundrafemtioelfte gången... *suck* Hon säger ju inget när det händer så vi upptäckte det först när vi var hemma och det vart blodbad i hallen. Åsa och Java stängde in sig i tvättstugan för att leta vart det kom ifrån och jag tog hand om Accta under tiden. Ville inte att hon skulle vara där och springa när Java ligger på sidan och blir igenomgådd (stavas det så?) Det hade blivit ett lite mindre jack i den stora trampdynan och på en av dom små så var det en flick som var uppskuren. Åsa tvättade rent under flicken och försökte få bort allt grus. Mkt koksaltlösningen blir det.... Hon hade lite ont i går, haltade lite på kvällen men nu på morgonen så syntes det inget sånt. Just nu så är Åsa och Java ute på en promenad och den berömda sockan är med. Förhoppningsvis så gör det att hon kan gå normalt iaf. Nåja, nog om detta.

Nu har Accta gjort sig riktigt hemmastadd här.. Hon har börjat terrorisera oss ordentligt. T o m Java har tröttnat ibland och börjar säga ifrån när hon tycker att det blir för jobbigt. Men hon gör det på ett så otroligt fint sätt. Man blir alldeles rörd. Ena sekunden så "fostrar" hon henne och nästa sekund så är det fullt bus som gäller.

Igår var Accta ute på sin allra första "långpromenad" i skogen. Vi gick kanske max 200 m och Accta stuffade på kanske 100 av dom. Tempot är inte det snabbaste, ALLT ska undersökas...:o) Men man såg ganska lätt när hon började bli trött och då fick hon åka snålskjuts i min famn. Regnade gjorde det också, och bara det är ju ett äventyr. Vattenpölar överallt och det droppar konstigt på kroppen. Och kissa ute i regn?? Glöm det!! Ha ha ha.... Men till slut så gick det också.

Vi har börjat göra lite enkla inkallningsövningar. Inne går det kanon och igår provade jag att göra ute i skogen, och döm om min förvåning när hon glatt kom skuttande på mitt "Accta kom"... Då blev det en liten godbit och kel. I morse medans Åsa och Java fortfarande låg i sängen och sov så tränade vi lite sitt i köket. Hon fattar så otroligt fort. Provade även att hjälpa henne med ett ligg, men det var svårare. :o) I sittövningarna har jag börjat lägga in ordet sitt nu, för hon sätter sig med hjälp. Men jag fick henne inte att lägga sig ner med hjälp av "L-övningen" så det får vi träna vidare ett tag innan jag lägger in ordet ligg där. Det ska börjas i tid.. :o) Vi lägger även ganska mkt tid på att leka, bara hon och jag. Tror att man kan bygga mkt genom det. Ibland blir hon lite för upphetsad och börjar att bita på mig i stället, då blir det fostring och så lugnar vi ner oss och fortsätter sedan leken. Hon köper verkligen det där. Man ska ju lära sig att leka på rätt sätt också... Matte har faktiskt regler när man leker.... ;o)

Igår höll hon verkligen igång hela förmiddagen... Hon testade allt som hon inte fick. Det ska bitas i gardiner, överkast, sladdar, blommor, kontakter, väggar, ja, you name it!!! Kände mig ganska tjatig för jag gick omkring och sa nej hela tiden.. Ha ha ha.... Men hon är duktig.. Hon har börjat fatta att hon inte får, men hon måste ju bara testa en gång till, för då kanske hon får... ;o)

Just nu så sover hon sött vid mina fötter och då får man ju passa på att göra sånt man inte hinner annars... Den här lilla vovven kan man inte lämna med blicken ens en sekund under hennes vakna tid för då hittar hon på en massa ofog... :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback