Hemma...

Nu har Apan äntligen anlänt. Igår efter jobbet for vi ner till Ö-vik för att skriva på papprerna och hämta hem henne. Vi kom fram vid 20.00 tiden och då var Camilla och Magnus redan där och satt och gick igenom papprerna för sin lilla tik, Avanti. Dom hade även varit förbi mig på jobbet lite tidigare på dagen, så det var kul att träffas igen. :o)

När allt skrivande var klart och vi skulle fara (dock efter en hel del snack förstås) så hade klockan hunnit rinna iväg en hel del. Det var nästan mörkt ute.. Men innan vi for så ville vi att Java och Accta skulle få träffas. Vi fixade ett möte dom emellan på gräsmattan utanför Lisa.  Jag var väl lite nervös för Java har aldrig träffat en så liten valp någon gång. Man vet ju aldrig... Men den rädslan och nervositeten visade sig vara totalt obefogat. Java raggade lite först, men den raggen la sig snabbt... Dom snosad igenom varandra, Java försökte dominera henne lite men det övergick snabbt i lekinviter istället. Superhärligt!!!!

Resan hem gick bra. Accta pep lite i början, tydligen var mitt knä inte bekvämt nog, så jag la ner henne på golvet på en dunjacka istället och då somnade hon som en liten gris... *love* Fick dock dra fram henne emellanåt... Hon är ju så liten så hon åkte in under sätet några gånger... ;o)

Väl hemma så klev hon in som om hon hade bott här i hela sitt liv. Undersökte varenda lilla vrå och när hon hittade Javas "lekkorg" så var lyckan fullständig. Hon grabbade snabbt den leksak som var överst sen var leken i full gång mellan vovvarna.

Klockan var ca 00.30 när vi kom hem så hon fick undersöka och leka i ca en timme innan det var dags att gå i säng för natten. Då hade hon precis hunnit somna mellan mina ben på golvet. Tröttsamt att flytta hemifrån, sa hon. Vi gick och la oss och la in Accta i buren som står brevid sängen på min sida. Hon grät en liten stund men när hon kände att jag hade stoppat in handen i buren så la hon sig så småningom ner och somnade så sött, så sött.... Halv fyra väckte hon mig och ville kissa så det gjorde vi och sen la vi oss igen. Hon vaknade ytterligare en gång till en timma senare, men då sa jag till henne att "nähä du, halv fem kliver vi inte upp i den här familjen... Hon somnade om efter lite protester och sov ända till halv åtta. Tycker att hon klarade sin första natt här på ett ypperligt sätt, men jag hade väldigt svårt att sova, vaknade varje gång hon rörde sig i buren. Så idag på jobbet var jag inte den piggaste direkt. Jobbade bara mellan 12-15 och vovvarna fick följa med, likaså Åsa...

Accta klev in på jobbet som om hon ägde butiken.... Inga rädslor här inte... Hon stuffade runt i en timme med Åsa i släptåg sen sov hon i personalrummet ända tills vi stängde. Hon hann även med att charma några kunder innan hon slocknade.... ;o)

Sen nu på kvällen har hon varit jättetrött.... Tror jag det, så här mkt som har hänt henne idag har hon inte varit med om i hela sitt liv. Så nu sover hon sött vid mina fötter.

Har bara tagit några kort idag men har inte lagt in dom i datorn. Så kort får ni se senare, och då lägger jag dom antagligen i galleriet på hemsidan.

Nu ska jag pussa på mina vovvar....... *älska*

Kommentarer
Postat av: Magnus&Camilla

Låter bra att det gick bra för er också, för oss var det lite liknande fast Avanti vill inte sova till halv åtta...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback