Första gången i skogen...

Natten har gått bra och det var helt klart mindre protester i gårkväll när hon åkte in i buren. När hon blir lite orolig så duttar hon med nosen på min hand en gång och sen lägger hon sig ner igen. Precis som att hon vill försäkra sig om att jag verkligen är kvar... Söööt.... Hon sov till 8 i morse (vi var ut och pinkade vid halv fem) och jag tror faktiskt att det var Java som väckte henne. Hon gick fram och luktade på henne genom buren.....

Klockan 9.00 kom Ann-Sofie och vi åkte ut i skogen. Det las ut två spår, ett till Java och ett till Qurre. Medan spåren låg till sig så satt vi i mossan och pratade. Accta var med ute hela tiden. Under tiden som dom la ut spåren så gick vi en liten "promenad" i skogen hon och jag. Vi gick kanske sammanlagt 50 m och hon är jätteduktig på att följa. Vi var kanske i skogen ca 2 timmar och Accta orkade hålla sig vaken i ca en halvtimme.... Hi hi, det tar på att vara liten i stora vida världen.... Hon sov sig igenom den stunden som spåren la till sig. Sen hann hon med att morra lite på Qurre när hon såg att han gick förbi. Hemsk vovve det där, sa hon.... ;o) Men när hon hade vaknat så fick hon gå själv tillbaka till bilen, en prommis på kanske 100 m.... Kul, sa hon.....

På eftermiddagen kom Inger, Kenneth, Per och Linn förbi en liten stund. Hon hälsade lite avmätt på dom och sen gick hon och la sig och sov sig igenom det besöket också. Efter en stund så passade jag på att ta med mig Java på en tur i skogen. Ville få lite ensamtid med henne så att hon inte tror att jag har glömt henne. ;o) Vi gick en jättemysig prommis på en timma kanske...

Idag har det inte hänt en enda olycka inne.... Duktig vovve.... Eller man kanske ska säga duktig matte... :o)

Just nu håller vi på att greja lite med "huvuddatorn" så det kommer att dröja lite innan jag kan lägga in några kort. Men jag lovar att det är något att vänta på. Vi har fotat henne i en helt sinnesjuk sovställning idag.... Snacka om att få sig ett gott skratt.... :o)

Kommentarer
Postat av: Nanna, Qujo & Tyko

ååå vad mysigt att ni fått hem lilltjejen nu. Vad skönt att det går bra med Java och Accta. Vi var också oroliga för hur Qujo skulle ta detta med Tyko men det gick ju hur bra som helst.
Nu är det slut på lugnet för eran del hihi.
Ha det gott!

Postat av: Christel

LillApan verkar ju hur mysig som helst!!
Det ska bli spännande att träffa damen.
Men NÄR kommer bilderna??? ;-)

2007-05-14 @ 18:21:18
URL: http://christelostlund.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback