Vilken härlig dag...

Ledig och sovmorgon... Kan det bli bättre? Knappast! Sen att det var sol ute och +7 grader var inte heller dumt.

Den "riktiga" matten tog med sig Java på en långprommis på morgonen innan hon for på jobbet, sen när dom kom hem tog jag med mig Java ut i trädgården, plockade fram renskinnet och la mig i en snödriva och njöt av solens varma strålar. Och det där renskinnet måste vara väldans spännande... Java hon sniffar och sniffar och skulle hon fått så skulle hon ha tagit en tugga och smakat, men se det får man inte. Se men inte röra. När hon hade sniffat färdigt så bestämde hon sig för att möblera om i snölandskapet i trädgården, så nu ser det ut som vi har haft en mullvard på besök. Snön har flyttats om till andra högar och det finns DJUPA gropar lite varstans. Man får passa sig när man ska gå ut där nu mer.

På eftermiddagen bestämde jag och Java oss för att vi skulle ha chips till melodifestivalen, så vi tog en liten prommis ner till Preem. Vi gick en genväg på skoterspåren så hon fick vara lite lös också. På vägen hem så fick jag kalla kårar när jag var ganska nära huset. På lite längre avstånd såg jag en rottishane som var ute och spatserade för sig själv. Han såg oss inte för han var fullt upptagen med att kissa på Javas kissefläck som hon hade lämnat när vi gick hemifrån. Men jag förstår inte.... HUR kan man släppa ut en hund, oavsett storlek, själv att spatsera som han/hon vill i ett villaområde. Vad tänker ägarna med? Är man inte rädd om sin hund? Vill man att sin hund ska bli överkörd av en bil? Tänker man inte på att det kan finnas hundrädda människor? Eller tänker dom inte på att dom utsätter oss andra hundägare för riktigt otrevliga situationer. Vi kan ju aldrig veta hur den hunden är mot andra hundar, och i ärlighetens namn så kan ju inte ägarna göra det heller. Det är ju trots allt bara ett djur.
Hur som helst så var det ganska otrevligt, och jag stannade där jag stod ganska länge och Java fick leta godis, tills hunden bestämde sig för att gå upp bakom vårat hus. Då tog jag chansen och smet in.
Jag har aldrig sett den där hunden här förut så jag hoppas att det bara var någon som var på besök.

Nu på kvällen har vi bara slappat... Java har legat mellan mina ben och kollat in melodifestivalen med mig. Skönt med sällskap. Vart lite varmt bara, 27 kilo päls tätt intill... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback