Valpning...

Nu har Javas "valpar" kommit.... Märkte igår kväll att hon var lite mer underlig än vanligt under sin skendräktighet. Innan jag skulle gå i säng så skulle jag släppa ut Java så hon fick pinka. Men vart var hunden? Jag letade på övervåningen och ropade... Ingen vovve.... Jag gick ner och kollade biabädden under trappen, ingen hund. Kikade i vardagsrummet och ute i groventrén, ingen vovve.... Ropade på henne, ingen vovve.... Nu kände jag nästan att jag började bli lite orolig, hade jag glömt henne ute eller vad??? ;o) Ett sista försök, jag gick in i hundrummet och då hörde jag "kravel, kravel"... Sen dök hon upp under sängen... Och när jag böjde mig ner och kikade där under så låg "valparna" där. Dom är två till antalet.... Den ena är grön och den andra är brun.... En grön taggboll och en brun orm.... Ja jisses, mycket ska man vara med om. Men vi får väl låta henne hållas, så länge det inte blir för jobbigt för henne. Idag har hon inte brytt sig så mycket om sina "valpar". Dom har legat där under sängen alldeles ensamma. Kanske är hon ingen bra mamma iaf... ;o)

Vi gick en promenad innan jobbet i solskenet. Såå underbart.... Längtar verkligen efter sommaren nu. Hittade en liten glänta i skogen som var nästan helt snöfri, så där blev det ett litet spontant godisuppletande. Hon tycker verkligen att det är så himla sketaskoj. Sprang som en liten tätting och svansen gick som en propeller. Sen är hon så söt när hon väl hittar sin godis. Äter upp den så snabbt hon kan och sen kommer hon som ett skott och sätter sig fot. Hon vet att ju fortare hon kommer in fot, ju fortare får hon springa ut och leta igen. Sötnos...

På eftermiddagen har hon fått vara med sin "riktiga" matte. Hon har jobbat natt inatt och varit ledig idag. Dom har varit ute på en liten koppelprommis i "byn" och sen har dom tränat. Det hade tydligen gått bra. Låter fint det....

Har fått lite uppdatering om valparna också. Dom fyller 1 vecka idag. Dom har nästan dubblat sin vikt allihopa under denna veckan. Vi har även planerat in en första resa ner för att hälsa på dom. Det blir helgen efter påsk. Då kommer vi att vara där från lördag till söndag. LÄNGTAR!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback