Tröttsamt att vara en arbetande vovve...

Efter en härlig långpromenad med båda mattarna, för en gångs skull, så följde Java med mig på jobbet. Hon låg där och spanade och kikade. Kollade så att det inte var några vovvar som snodde "hennes" ben, grisöron, bollar, kongar mm. Som ni förstår så är det ett mycket krävande arbete och det kräver hög koncentrationsförmåga och kan suga musten ur vilken vovve som helst. Idag försvann orken så mycket att hon somnade pladask när vi kom hem och jag fick väcka henne när det blev matdags. När hände det senast på en skala?!?!?!

När jag kollade mailen när jag kom hem från jobbet så hade jag fått mail från kennelmamman med kort på den blivande mamma Indra. Så tjock och go hon är, och det råder då verkligen inga tvivel om att det finns små troll i magen. Lägger ut en bild på henne här under. Nu bör det vara ca en vecka kvar tills det är dags för dom små att komma ut. Jag väntar och längtar!

image50
Raskabo Indra, ca 1 vecka innan valpning

Fick även några bilder på kennelmammans vovsing också, och det här kortet kunde jag inte låta bli att lägga ut. Underbar!!!

image51
En galen Raskabo Fedra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback