Tröttsam vecka...

Ja, herregud vilken konstig vecka. Inte gjort så mkt mer än att jobba, sova och promenera vovve. Den "riktiga matten" har visserligen tränat med Liten Java, och det går bara finfint. Hon har verkligen fattat det här belöningssystemet nu, så nu är det snart dags att lägga in det i "den riktiga" träningen.


Har fått rapport från Indras matte idag. Hon är tjock och go, så det finns nog några valpar där inne i magen. På söndag åker hon till kennelmamman och då är det bara två veckor kvar till förväntad valpning. Det börjar närma sig så smått. Snart får man väl förhoppningsvis en liten odåga hit hem som ska hitta på en massa bus och göra sönder saker. ;o)


Som sagt så är jag jättetrött. Sen att det finns en person i ens omgivning som beter sig som värsta psykopatfallet gör ju inte saken bättre. Ja herregud, vart ska detta sluta. Hade jag kunnat så hade jag namngivit personen i fråga och skrivit vad som har hänt, men jag känner att det blir lugnast att inte gå in på deltaljer, för jag antar att det i så fall skulle få riktigt otäcka konsekvenser för min egen del. Men fortsättning lär följa.


Idag har det iaf känts som om det var på väg att bli vår. Jag och Java gick en lång promenad innan jobbet och det var kanonhärligt. Solen sken och värmde, fåglarna kvittrade och sjöng och det kändes faktiskt riktigt varmt. Nu längtar jag verkligen till sommaren och att få komma igång med hundträning. Och framför allt så längtar jag till Raskabolägret. Alla trevliga deltagare och härlig hundträningen gör den veckan till höjdpunkten på året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback