Skendräktig till tusen...

Uj, uj, uj, vad jag är trött. Förstår inte varför jag sitter här och inte går och lägger mig istället.. Men, that´s me!!

Det var sol och massa plusgrader i morse när vi vaknade så hela familjen drog iväg till skogen för en prommis. Vi gick i lite mer än en timma och det var kanonhärligt, förutom att det blåste som sjutton... Eftersom Java har blivit jätte skendräktig (blivit rund om magen och fått tuttar) så får hon klara sig på nästan halva sin matdosering och mer motion. Maten är hon ändå inte så brydd i just nu, hon rynkade till och med på näsan åt en knäckemacka med smör på i morse, det som hon i vanliga fall hade slukat så fort att den mackan inte hade känt något.. :o) Har fått för mig att skendräktiga tikar brukar vara mer matintresserade än i vanliga fall, Zelda var sån iaf, men inte Java inte. Hon ska väl alltid göra tvärt om bara för att... Det beskriver väl hela hennes sätt att vara. ;o) My way or the highway... Hur som helst så åt hon iaf upp sin mat idag för omväxlings skull.

Har fått rapporter från valpfabriken att dom små äter och sover och växer.... Indra sköter sitt jobb med bravur, men det var jag ju inte ett dugg orolig för. Har alltid trott att hon skulle bli en bra mamma. Vi har lagt en utav bilderna vi fått av kennelmamman på datorn som bakgrundsbild. Kan inte se mig mätt...... "Apan" har t o m fått sig en egen mapp i bildarkivet på datorn.

Jag kanske ska passa på att förklara varför hon kallas för Apan, för er som inte vet. :o) Det började med att jag ville ha en A-hund. Jag sa till kennelmamman att när det blir dags för mig att köpa valp nästa gång så måste den kullen börja på A, för jag vill ha en hund som heter Aili. Sagt och gjort, Indra parades och kennelmamman gick med på att det skulle bli en A-kull. Men till saken hör att mitt namn som jag ville ha vart nedröstat av övriga flocken här hemma och helt plötsligt så stod jag där med en kommande valp på A, och jag hade ingen aning om vad det skulle bli för namn. Vi funderade och funderade och smakade på olika namn hit och dit men kunde inte hitta nått bra. Då kommer Indras matte med en jättebra idè: "den får väl heta Apan då", sa hon. Därav sitt smeknamn, eftersom det passar ju faktiskt på både en hane och en tik. Men ni behöver inte vara oroliga, hon ska inte döpas till det. Det riktiga namnet är bestämt till 99,9% men vad det är berättar jag senare. Ska bara bli 100% säker först. :o) Men Apan kommer nog att hänga med ett bra tag till, som smeknamn.
Kanske ska ha Hönan som smeknamn till Java. Hon tror ju att hon är högsta hönset och hon kacklar på som en besatt ibland. ;o) Apan och Hönan... Det blir fint det. Snacka om zoo....

Nu i helgen så blir Java och jag gräsänklingar. Den "riktiga" matten ska till Piteå med jobbet. Hon åker i morgon bitti och kommer inte hem förns på måndag. Det var en bekymrad Java som låg i sängen i hundrummet och tittade på när hennes matte packade väskan. Men jag ska allt ta hand om henne. Vi ska ha så mysigt så. Hade tänkt att börja helgen i morgon med en lååååång sovmorgon. Det kan vi behöva.... Sen kanske vi förhoppningsvis ska träffa Eva och Ecco för en promenad. Om så blir fallet och om vädret tillåter så ska jag ta med kameran. Men bara för att jag planerar det så kommer det väl att bli full snöstorm imorgon. ;o)
Skulle vara just min tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback