Jobbat...

Ja, nu var den här arbetsveckan över. Har jobbat 6 dagar den här veckan. Hade bytt helg med en arbetskamrat för hon skulle på utställning. Men nu är jag ledig imorgon och på måndag. Skönt.... Men det blir inte mycket vila imorgon, för då ska vi tapetsera gästrummet. Jag hoppas att vi hinner bli helt klara med det rummet, eller i alla fall att vi hinner långt så det inte är så mycket kvar. Vi har ju ett helt till rum som ska hinna klart innan valpen kommer.... Hmmm, ska jag avslöja hennes namn??? ;o) Nä, jag håller nog på det lite till.... ;o) Men, det är i alla fall bestämt vad Lilla Apan ska heta.. Det är många som inte gillar det namnet, kanske är därför som vi verkligen vill ha det.. ;o) Men det finns en annan anledning till också. Men den får jag väl avslöja lite senare.

I går var Java med mig på jobbet. Jobbade heldag och ville inte att hon skulle ligga hemma själv hela dagen. Klockan ringde vid halv 6 snåret och jag tänkte att jag skulle ligga och dra mig en liten stund bara, men tro på fan att jag somnade om. Inte likt mig. Brukar oftast kunna ligga och halvdåsa utan att somna, men inte igår. Vid 6 hördes en röst nere från duschen, "skulle inte du kliva upp".... Jo, visst sjutton, det skulle jag ju. Jag och Java körde den "riktiga matten" till jobbet och sen for vi ut i skogen för en långpromenad. Ville att hon skulle få röra på sig ordentligt innan hon skulle med mig på jobbet. Vi var i skogen kvart över 7 och var inte tillbaka till bilen förns vid 9.. Där passade vi på att käka lite frukost ute i solen. Det var ju ett sånt kanonväder, så jag njöt i fulla drag. Java verkade inte heller misstrivas med situationen... När jag satt där och åt mina smörgåsar så skulle Java envisas med att gräva gropar i snön precis där jag satt, och när jag försökte köra iväg henne en bit bort så vände hon bara på sig och började gräva åt mitt håll istället. Snön sprutade över hela mig och mina smörgåsar. Bustroll!!!! När jag sa till henne att "hallå där, gräv åt nått annat håll", så vände hon bara på huvudet och tittade på mig, och blicken lyste av bus. *love*
På jobbet hade hon fullt sjå med att hålla koll, som vanligt, så när vi for till Per och åt middag så slocknade hon som en liten gris under bordet. Tröttsamt, sa hon...

Idag har Java mest sovit ikapp med sin matte som jobbar natten till i morgon. Dom var iväg en sväng till skogen nu på kvällen och gick en liten prommis bara. Och nu sover hon igen. Hon vet verkligen att ta vara på sin vilotid. Hon har även hunnit med att springa omkring och leka med en kong som hon hittade i en av "lydnadslådorna" i hallen. Men nu för en stund sedan så tog jag den av henne, annars skulle hon aldrig lugna ner sig. :o) Vi har ställt in "Zeldas fåtölj" i tv-rummet här på övervåningen och den har blivit en favorit hos Liten Java. Det är den enda möbel hon får vara i förutom sängen. Så när man ligger i soffan där inne så brukar man få lite sällskap.

image61
Java slappar i fåtöljen som hon har ärvt av Zelda

Fick även lite nya bilder på valparna idag. Dom bara sover och sover dom med... Dom är ca 1½ vecka nu, och nu är det inte långt kvar tills dom öppnar ögonen. Då blir det lite mer "vovve" av dom små liven. Alla 9 mår prima och mamma Indra verkar trivas i sin nya roll med att ta hand om sina små skatter.

Nu är det dags att ta ett varv i huset och ställa fram alla klockor en timme. Skönt att det blir ljusare på kvällarna, men jag gillar inte riktigt att jag får sova en timme kortare i natt. Hade nog behövt den timmen tror jag... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback