En strålande dag...

Tog en rejäl sovmorgon idag. Klev inte ur sängen förns strax innan 12. Vet inte hur länge sedan det var sen jag låg så länge. Men helt klart så var det kanonhärligt och jag tror att Java tyckte det var ganska skönt hon med. Hon låg i sängen på rygg och snarkade som en hel karl. Kanske ska passa på att ta några sovmorgnar framöver, för om vi får valp om två månader så försvinner ju dom möjligheterna några månader.

När jag väl klev upp så fick jag se att solen strålade och det var någon plusgrad ute. Det kan man ju inte gå miste om, så jag packade in mig och Java i bilen och for iväg till skogen en bit bort. En sak är ju säker, jag var inte ensam om att tänka så. Det var fullt av skidåkare, folk som promenerade, sparkade och så skotrar.... Skotrar så långt ögat kunde nå. Men konstigt nog såg jag inte en enda hund. Skumt!! Promenaden var jättehärlig och solen värmde verkligen.

När vi kom hem så tänkte jag ta vara på solen så länge jag kunde, så jag gick in i förrådet och tog fram renfällen och la den i snödrivan ute i trädgården. Sen satt jag där och gonade mig undertiden som Java gick loss på en pinne som hon hade hittat. Hon lyckades leka så våldsamt med den där pinnen att hon råkade slå den på sin egen knäskål. Antar att hon fick en enkelstöt, för hon skrek till och vart "lam" i benet. Hon haltade fram till mig och satte sig där och såg så där ledsen ut som bara hon kan göra ibland. Jag klämde och kände igenom benet men hon reagerade inte på nått, som tur var, och sen så sa jag till henne att hon skulle gå och leka med pinnen igen. Då kunde hon gå som vanligt, så det måste ha varit en enkelstöt som hon hade fått. Och det vet vi ju alla att det kan göra snuskigt ont, men det går över ganska fort.

Lite senare väckte vi den "riktiga" matten som har jobbat natten i natt. Vi for bort till grustaget och körde lite konditionsträning med Java. Hon fick springa "budföringar" mellan oss i djupsnön. Jisses vad hon vart trött fort. Hon som är en sån energisk hund och springer så mycket tog slut på bara några sträckor. Helt otroligt. Det blir till att träna mer sånt nu när tränings och tävlingssäsongen närmar sig. Förhoppningsvis ska vi väl hinna med några sparkturer till innan snön försvinner från vägarna.

Sen tror jag att hon är på väg att gå in i en skendräktighet. Idag åt hon bara upp halva matportionen. Jag hade tänkt att ta bort maten som var kvar efter en stund men glömde av det. Kom på det efter en timma när jag hörde att hon åt upp resten. Nåja, vi ser väl om hon har någon matlust imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback