En ledig dag...

Vilken härlig helg. Har varit ledig lördag, söndag och måndag. Långledigt!! Har det så varannan vecka eftersom jag jobbar varannan lördag. Så på lördag är det dags igen.

Det var strålande sol och nästan +10 grader ute när jag klev upp. Körde den "riktiga" matten till jobbet och sen hade jag tänkt att fara ut till Bäcksjön med Java och gå en promenad där. Det var Zeldas favorit ställe för promenader och varje gång jag är där och går så känns det nästan som om hon är med mig. Så ibland när vi har möjlighet att fara dit så gör vi det. Känns lugnt i hjärtat på nått sätt.
Naturligtvis hade jag inte tänkt mig för utan bara klätt på mig som vanligt när vi for hemifrån, så där stod jag i stekande sol och +10 grader i dunjacka. *pust* Behöver jag säga hur varmt det vart....

Hur som helst, jag var in en sväng med Java på jobbet och hälsade på mina arbetande arbetskamrater. Java fick också haka på och kika runt lite. Hon är ju visserligen van vid att vara där, men jag tror alltid att det är bra med lite social träning. Sen fick jag ett telefonsamtal från Eva och Javas älskade Ecco. Dom var på väg till "slaskvägen" (en väg som tenderar att bli hur skitig som helst på våren) för en promenad och när dom hörde att vi var i stan så undrade dom om vi ville haka på. Självklart ville vi det. Så dit for vi och det var ju förstås lycka, lycka, lycka när dom träffades. Tänk att två hundar kan gilla varandra så mkt som Java och Ecco. Dom skulle kunna krypa ur skinnet för varandra. Både jag och Eva bannade oss själva för att vi inte hade tagit med oss någon kamera ut. Trots att dom har känt varandra i 4 år så har vi aldrig tagit nått kort under alla promenader vi har tagit tillsammans. Nästa gång!!! Vi var ute i nästan två timmar och under tiden så sprang säkert Java och Ecco det tredubbla mot vad vi människor gick. Härlig syn!!!

Sen innan vi for hem så åkte jag förbi på jobbet en sväng till och köpte ett grisöra till Java. Vi var ju tvungna att toppa en perfekt dag med favvogodiset...

Idag har vi även dragit igång en "valpbingo".. Vad är det?, undrar ni säkert... Jo, vi ska gissa vilken dag som Indra kommer att valpa. Den som vinner får bjuda på vin och förlorarna städar undan senare... ;o) Indras matte Ewa tror att det blir på onsdag, jag har gissat på fredag och Åsa på lördag. Vi får se om det är fler som hakar på denna otroligt roliga och annorlunda form av bingo... :o)

Nu har det passerat läggdags för längesedan, så jag ska ta och knyta mig. Java har sovit som en däckad gris nästan ända sen vi kom hem. Och nu har hon gått och lagt sig för kvällen, i sängen.... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback