En LÅNG prommis med "riktiga" matten...

Idag när jag har varit på jobbet så har Java fått sig en ordentlig prommis med den "riktiga" matten. Hon ringde mig på förmiddagen och frågade om jag inte skulle "skolka" från jobbet och komma med på en prommis, packa ner varm choklad och mackor och njuta av det otroligt fina vädret. Ja, det hade jag ju gärna gjort, men man måste ju jobba... *suck* Sagt och gjort, dom for i väg men tog inte med sig något att äta och dricka, utan dom skulle bara gå en prommis. Två timmar senare ringde hon och sa att dom var på väg till mig, då hade dom alltså gått från Sävar och var inte långt från Umeå. Skulle tippa på att dom gått lite mer än en mil. Ja, fortsätt till mig, sa jag, så kan ni ju åka med mig hem. Efter ytterligare en timma ringde telefonen och det var en mycket trött matte som sa att nu orkar hon inte gå längre. Då hade dom kommit på ett villospår, dom hade gått på skoterleder, och den som hon nu gick på ledde INTE till Umeå. ;o) Som tur var så var det en stamkund inne på jobbet som bor bortanför Sävar, så han skulle plocka upp dom på vägen och köra dom hem. Tack Peder!!

Kameran hade hon tagit med sig och här nere kommer några av korten. Jag har även lagt in några kort i galleriet på hemsidan.

image48
En galen Java i full galopp

image49
Mmmmm, vilken god pinne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback