Bara för att...

... jag skrev igår att hon bara bäddar i sin biabädd så fick jag äta upp det idag. ;o) Mamma har ju varit här hemma hos oss idag, men när hon skulle till ICA och handla lite så fick Java vara hemma. I hundrummet står det även en säng och där brukar Java ligga och sova när vi inte är hemma. När mamma hade kommit hem så hade hon bäddat jättefint i den sängen..... Allt låg som en liten knöl i mitten och själv hade hon placerat sig på huvudkudden. Som en liten prinsessa... ;o) Sötnos... Idag åt hon i alla fall upp maten, men benet (ett mjukt Jumbone) som hon fick på kvällen, det åt hon bara upp halva. Hoppas för hennes skull att den här skendräktigheten är över snart. Man ser på henne att hon tycker att det är ganska jobbigt.

Java var lite busig i dag på promenaden. Hon såg att det var nått som rörde sig i skogsbrynet på andra sidan diket. Och vad gjorde hon? Jo, hon stack, naturligtvis. Jag tror att mitt NEEEEEEJ, HÄÄÄÄÄRÅÅÅÅT!!!! ekade i hela Sävar.. :o) Och till min förvåning så vände hon och kom och satte sig framför mig. TJOHOOO ropade jag och fick tag i första bästa pinne och så busade vi en stund. Sen efteråt så funderade jag på vad det var jag egentligen belönade.. Belönade jag att hon avbröt jakten och kom på min inkallning, eller hade hon redan avbrutit den själv innan jag hann ropa och att det blev så att jag belönade själva jakten.... Hmmm.... Det är ju en nöt att knäcka. Ja, vi lär ju märka vad som händer nästa gång det dyker upp något vilt. Jag hoppas ju naturligtvis på att jag belönade alternativ ett. :o) Java har otroligt mycket jakt i sig, men det börjar bli lite bättre nu. I sin ungdoms dagar var hon helt hopplös. Inte det att jag tror att hon är "olydig" bara för att vara det, utan det är liksom så att drifterna tar över och då är hon beredd att ta vilken konsekvens som helst. Man kanske skulle sätta lina på henne och kunna ta henne på bar gärning så att säga... Men älgarna är lite svåra att dressera... Dom dyker inte riktigt upp precis där jag vill att dom ska vara... Undra om det går att klickerträna älgarna i skogen???? ;o)
Det blir ju hemskt spännande att se om lilla Apan kommer att ha lika mycket jaktinstinkt... Då har vi ett problem.... Då är dom två som sporrar varandra i jakten. Kan bli jobbigt.. Nåja, nu ska vi inte måla fan på väggen än...... Hon blir två veckor imorgon och än så länge så jagar hon bara tissarna på mamma Indra.... :o)

Nu är allt klart i gästrummet, bara golvet kvar. Åsa ska börja på det i morgon när hon kommer hem efter jobbet. På torsdag ska hon fara och köpa mer golv, för det vi har hemma räcker nog inte. Det börjar skönjas ett slut på detta på projekt nu.....

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Halloj!

Det är spännande att följa er i renoveringen. Man kanske skulle hyra in er för tapetsering, här finns en hel nedervåning... ; ))

Tänk nu är hon snart två veckor... Bara sex veckor kvar... Tänk bara känslan av att komma hem med den lilla valpen och sätta ner den på golvet för första gången. Nä nu kanske jag var taskig... Men jag hoppas veckorna går fort. Jag vill också se underverket!!!

Ha det gott!

/Ann-Sofie

2007-03-28 @ 11:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback