9 st nya Raskaboare...

Ja, nu är det väl slutgiltigt antar jag. Det har inte kommit någon eftersläntarvalp, så slutantalet hamnade på 9 st. 5 hanar och 4 tikar. Lilla "Apan" kommer att få 8 syskon, precis som sin storasyster Java. Har även fått bilder på dom små trollen, och ni kan inte ana så fina dom är. *Tack kennelmamman och matte Ewa*
Men ni, ni får vänta på bilder. Dessa bilder ska avnjutas i ensamhet. Det kommer bilder på valparna när dom blir lite äldre. Vänta bara... :o)

Jag har haft fruktansvärt svårt att koncentrera mig på arbetet idag. Det har bara snurrat pipande valpar i min hjärna. Som tur är så har man förstående och intresserade arbetskamrater som står ut med mitt tjat och surr om valpar dagarna i ända... Till er kan jag bara säga, tack.... Jag ska lugna mig snart, jag lovar.... :o)

For och gick en riktig långis med Java i morse innan jobbet. Vi hade en sån där mysig promenad med mycket lek och bara fokus på henne. Kunde till och med göra ett litet uppletande i barmark. Det fanns en liten fläck som var helt snöfri och den kunde jag ju inte bara låta ligga där utan att göra någon nytta. Så det blev raskt en liten "uppletanderuta". Eftersom det inte var ett planerat uppletande så hade jag ju inga föremål med mig. Men man tager vad man haver. Jag skrapade ihop några pinnar som jag tafsade en hel del på, så dom skulle lukta mig och placerade ut i rutan. Java for som en kanon och hittade allihopa. Hon hade så bråttom med varje pinne tillbaka till mig, för hon visste ju att det fanns fler där ute, att hon snubblade på snökanten som var mellan rutan och vägen. Sötnos...
Sen fick hon vara hemma medans jag for på jobbet. Men jag for och hämtade henne på lunchen för jag ville inte att hon skulle ligga hemma ensam hela dagen. Så då fick hon spendera resten av tiden med mig på jobbet, vilket alltid är lika uppskattat.

Java ja.... Hon är skendräktig så det förslår.... Det pips och det gnälls inne... Hon går runt och bär på saker och hittar liksom inte ro någonstans. Det har inte märkts så mycket ute än, förutom när jag kom på jobbet idag. Hon var jätteskum på parkeringen. Muffrig och raggig på ingenting alls. Men det går ju över, så det är inte så mycket att bry sig i. Vi har minskat på maten och ökat motionen nu så att det ska gå över fortare.

Har ju hittat lite rolig kuriosa. Hundhoroskop för år 2007. "Apan" (vi kallar henne så tillsvidare, hon har visserligen redan ett namn men det avslöjar jag senare) är ju född den 14 mars. Alltså är hon en fisk. Java är född den 8 januari, alltså är hon en stenbock. Här nedan följer horoskopen.


Hundhoroskop Stenbocken 22 dec-20 jan Javas horoskop

Du intar aldrig förstaplatsen genom att bara rusa fram. Men likväl är det oftast där du till sist hamnar. Du är envis som synden och har du väl bestämt dig så når du alltid ditt mål. Sakta men säkert arbetar du dig uppåt på rangskalan, utan att någon ens märker hur du flyttar fram positionerna undan för undan. Du ger gärna sken av att vara en harmlös individ och det är lätt hänt att man inte upptäcker dina ambitioner i första taget. Herre på täppan är alltid din strävan, vad det än gäller. Och för det mesta är detta också positionen du till sist innehar. Aggressivitet behöver du aldrig tillgripa. Du får precis som du vill ha det ändå, eller hur?
Plåtmage har du och kan äta precis vad som utan att det stör din matsmältning det minsta. Fast det finns en tendens för hundar födda i stenbockens tecken att plågas av diverse hudproblem.

Så blir år 2007

Första platsen igen? Troligtvis är det precis det som händer även i år. Du gör ingen direkt kometkarriär på något plan, utan kan gott ta tid på dig innan du intar översta positionen på prispallen. Eller i flocken för den delen. Se dock till att välja dina nära vänner med omsorg, loppor, löss och fästingar kan du gott försöka att klara dig utan i år. Det bådar (som alltid) gott för stenbocken. Ingen av dina människor har ens insett att det är du som är högsta hönset i hemmet, så risken är minimal att du hamnar på fåniga ledarskapskurser.

Karriären

Ja, säg det du inte kan bli om du sätter den sidan till. Du kan glänsa i alla grenar även om det ibland tar dig ända fram till veteranklass innan du har nått målet.

Kärleken

När det handlar om envishet, finns det ingen som slår dig. Undvik dock individer av det motsatta könet som fnattar och kliar sig överdrivet... Det finns ingen anledning att utsätta sig för ohyreangrepp i onödan.

Hundhoroskop Fiskarna 20 feb-20 mars "Apans" horoskop

Du bryr dig faktiskt inte om var någonstans du befinner dig på rangskalan och skulle aldrig få för dig att bråka om något så oväsentligt. Charmig och vänlig är du, men saknar trots detta inte temperament. En känslig natur som har lätt för att få problem med tassarna och älskar vatten av alla de slag. Ditt stjärntecken symboliseras av två fiskar som simmar åt olika håll, och det förklarar hela din läggning... Antingen uppåt eller rätt ner i dyn. Ingen kan vara så glad som du, men ingen kan heller lida så otrolig mycket som du gör. Fiskhundar som tvingas ut på lydnadsplanen eller in i utställningsringen tvärt emot deras vilja visar med all tydlighet att detta inte är deras favoritelement.

Så här blir år 2007

Ett år där det kan bli nästan för mycket av det goda. Vatten i all ära, men inte längtar du väl efter dubbla bad hela tiden? Ett litet tips är att i första hand välja badvatten som är genomskinligt, så slipper du hamna i duschen efteråt. Kloklippning är inte heller din favoritsysselsättning, men saken blir inte bättre av att du sprattlar och tjuter som en besatt. Även i år kommer många fiskhundar att hamna hos veterinären med diverse tass och kloskador orsakade av sprattel. Ta dig själv i nackskinnet och lär dig bita ihop.

Karriären

Man kan kallt konstatera att det inte går att tvinga dig till något du inte vill göra. Närmast ditt hjärta ligger förstås allt som har med vatten att göra. Egentligen är alla vägar öppna för dig. Bara du vill tillräckligt mycket. Men det vill du ju inte alltid, tyvärr.

Kärleken

Inte mycket av den varan i år heller. Lite snabba ögonkast på väg in i rastgården eller så, men mer blir det nog inte. Lika bra det, på det här sättet kan du fortsätta med det du är bäst på - drömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback