Ytterligare en dag på klubben...

Åsa började jobba kl 7 i morse, så det var ju bara att kliva upp och köra henne till jobbet. Eftersom jag ville ha bilen under dagen så hade jag inget val, om man säger så.... ;o) När jag kom hem så fick vovvarna mat och vi var ute en liten stund. Eftersom jag har sovit så dåligt på sista tiden och inte haft någon sovmorgon på länge så tänkte jag göra ett försök att gå och lägga mig. Sagt och gjort, vovvarna och jag placerade oss i sängen och vi somnade allihop som på beställning. När jag sedan vaknade av en liten Accta som kröp upp och la sitt huvud på min mage så kände jag mig jätte utvilad... Tittade på klockan och fick nästan en chock.... Vi hade sovit ända till kl halv 11...... När hände det senast på en skala???? ;o)

Nu fick jag ju helt plötsligt bråttom... Tävlingarna började idag kl 12 och jag ville hinna se platsliggningen och ta lite kort på Yngve. Packade bilen med nödvändiga prylar och så körde vi mot klubben... Hann både ta kort och se platsen... :o) Gick omkring med vovvarna och mös på i solen. Idag har det verkligen varit jättevarmt..

Åsa slutade kl 14, så då for jag och hämtade henne på jobbet... Sen for vi direkt ut till Per för att umgås lite med "familjen"... Vi stannade till en sväng i Kulla så vovvarna fick springa av sig.

Efter att vi hade umgåtts och käkat middag hos Per, för Åsa och jag tillbaka till klubben. Vi hoppades på att skyddet inte hade börjat för vi ville ju se pappa Yngve.... Tur hade vi, för all lydnad var precis klart när vi kom dit, så vi hann rasta vovvar och mingla runt lite. Eftersom jag hade kameran med mig så fick jag några kort på Yngve i skyddet också. Har inte lagt in dom i datorn än, så jag vet inte om dom vart bra. Men så fort jag har gjort det så ska jag lägga ut dom på hemsidan.

Yngve gjorde ett kanonfint jobb på plan och när resultatet var klart så hade han vunnit och fått cert.... Poängen hade även varit så bra att det ser ut som att det blir en SM start i Piteå i augusti.... KUL!!!! Så idag får vi säga Stort Grattis, Farsan!!!!

Prisutdelningen var slut runt 21:30-tiden och då styrde vi kosan hem... Tror inte att Accta har sovit så mkt idag, för när vi kom hem så fick hon ett sånt där "sista rycket" och sen somnade hon pladask i saccosäcken.... Sötnos.... ;o)

Och hennes mage ja.... Den är nu helt bra. Idag har vi inte kört något ris utan hon står helt och hållet på sin normala portion klass... Härligt!!!! Jag tycker redan att hon har "lagt på sig" lite hull... Eller ja, hon har säkert inte gått upp nått i vikt på bara någon dag, men hon ser inte så "insjunken" ut.... Och energin är tillbaka.... Imorgon är nog monstervalpen sitt gamla vanliga jag.... *älska* ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback