Varmt, varmt, varmt.... Och kräksjuka....

Hade tänkt att sätta mig och skriva igårkväll här, men så kände jag att jag började må lite illa.... Hmm... Satt kvar i soffan en stund men beslutade mig sen för att stänga av datorn och gå och lägga mig.... Hann bara påbörja avslutningen sen kastade jag över datorn till Åsas knä och kuta på toa..... Usch...... Efter avslutade affärer där inne gick jag raka vägen i säng. Tur att man har en snäll hund som höll mig sällskap....:o) Hon låg brevid mig på huvudkudden och såg mkt bekymrad ut. Inte van att se min matte så här sa hon.... Som resultat av detta så stannade jag hemma från jobbet idag. Dels för att jag inte vill smitta min arbetskamrater och dels för att jag fortfarande mår urkasperkas...

Nåja, innan jag vart dålig i går så hann jag med en hel del... Eftersom Åsa jobbade 8-17:30 igår så hade jag och vovvarna hela dagen för oss själva. Vi packade oss in en varm bil vid 12 tiden och for mot stan. Svängde in på jobbet och köpte en till rostfri vattenskål till bilen. Eftersom vi nu har delat av buren i bilen så behöver dom ju varsin. Sen for jag till Zoocenter och Accta fick följa med in och hälsa på Maria som jobbar där. Spännande på ett nytt ställe sa hon... Det var ju en del hundar där inne. Dom som bara tittade på henne tyckte hon inte var så läskiga, dom fick t o m en svansviftning av henne, men sen kom det in en stökig vovve som drog som en tjur och lät mkt... Den var hon tvungen att skälla lite på.... Läskigt värre... :o)
Gick ut och la henne i bilen och tog med mig Java in. Maria har inte sett henne sen hon var valp, så hon tyckte att hon hade blivit "lite" större... :o)

Efter det var avklarat så for vi till Umeå sportpriser och beställde vandringspriset till Raskabomästerskapen. Den vart inte så dyr som jag trodde. Har ju kollat en del på nätet och där kostar dom allt från 1000 kr till 3000 kr.... Så det var en positiv överraskning.

Eftersom Åsa har fått en nagelbandsinflammation med en massa var *uuääck* så skulle jag fara förbi på hennes jobb och lämna frikortet. Hon skulle till Citymottagningen efter jobbet och träffa farbror doktorn. På vägen dit så svängde jag in på klubben och precis som jag hade hoppats så var vi helt ensamma där. Ställde bilen i skuggan och släppte ut båda vovvarna. Vi gick omkring och kikade och dom sprang som tossar båda två. Jag tror inte att det finns en enda fläck eller pryl där nu som Accta inte har undersökt. :o)

Väl hemma käkade vi lunch och vilade på altanen tills Åsa kom hem. Jag hann även med att köra lite "ensamhetsträning" också. La in Accta i buren i hundrummet och Java placerades i sängen brevid. Accta skrek som en stucken och efter ett tag trodde jag att hon höll på att riva buren. Det lät som om den rullade runt inne i rummet i värsta gladiatorstilen... ;o) Då vart jag förbannad och gick dit och läste lusen av henne ordentligt från dörröppningen. Plopp, sa det så satt hon på arslet och slickade sig runt munnen och när jag gick därifrån så hörde jag 3 st svaga små pip, sen vart det tyst. Jag lät henne ligga där tyst i ca en kvart, sen fick hon komma ut. Känner mig mkt nöjd med den träningen. Så nu är det bara att fortsätta.

Efter middagen fick Java sig en rejäl cykeltur och det var en trött vovve som rann in genom dörren vid 21 tiden... Hon såg mkt nöjd ut!!! Dom hade cyklat på en ny väg den här gången... Undertiden dom var ute så "tränade" Accta och jag i trädgården..... Vi lekte även lite.... Dragkamp är kul, sa hon.... :o)

Och ja, resten av kvällen vet ni ju hur jag spenderade...... *urk*
Så i morse var det Åsa som fick ta hand om fröken Accta..... Jag tog mig inte ur sängen förns vid halv elva... Då kände jag att jag kunde stå upp hyfsat rak. Men tror du att Accta ville vara ute med Åsa och Java i trädgården?? Nähä då, hon skulle ju ligga i sängen med mig och tugga tjurmuskel.... *sötnos* Man kan ju inte lämna en matte i nöd heller.... :o)

Förmiddagen har spenderats på en madrass i skuggan på altanen..... Har inte orkat göra nått... Det är inte klokt vad slut man blir av sånt här... Och så värmen på det då.. Känner mig fortfarande läskig i magen och alldeles uppsvälld, men jag mår iallafall inte illa längre.. Alltid något...
Just nu ligger jag och Accta i sängen och vilar och lyssnar på när grannen klipper gräset.... Tror inte att det blir så mkt mer aktiviteter idag... Känns lite snopet att man ska behöva må så här när det är så fint väder ute och man skulle vilja göra massor av saker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback