Sing halleluja....

Men bara lite tyst så där...... I går kväll kom den första fasta korven.... ;o) Helt sanslöst vad glad man kan bli för att se lite bajs på gräsmattan..... Det har fortsatt i samma stil under dagen idag. Helt fast i början och lite krämigare på slutet + lite slem... Jag hoppas verkligen att det har vänt nu och att vi inte får något bakslag. Hon är så smal nu så då skulle hon tyna bort... Gör ont i hjärtat när man ser henne.. Imorgon ska vi träffa Åsas mamma, Kenneth och Per.... Dom kommer nog att bli lite chokade när dom ser henne.

Nu på kvällen har vi börjat introducera kokt köttfärs. Hon kommer att få äta ris och köttfärs i morgon också och sen på fredag så börjar vi blanda i lite klass. Det är bara att hålla tummarna.

Imorse efter riskokande och frukost så for Accta och jag på en liten ensamturné. Åsa och Java var ute på en kombinerad cykel och träningutflykt och Accta och jag tog bilen ner till "centrum" och gick en liten koppelpromenad. Efter det for vi upp till sjön en liten stund. Det är inte många meter jag går med henne nu, vill inte trötta ut henne, men jag tycker att hon måste få se lite annat än bara trädgården.

På kvällen har vi bara tagit det lugnt. Vi har vattnat lite blommor+bärbuskar ute i trädgården och så har vi kollat lite på tv. Nu hade jag tänkt att vi skulle gå in och lägga oss i sängen och mysa lite.

Imorgon ska vi till Överboda och "fira midsommar".... Åsa jobbar ju hela helgen så det här är enda dagen som vi kan träffas allihopa. Hoppas bara att det inte blir för mkt uppståndelse för lilla Acctas mage. Åsa har fått stränga förhållningsorder om att ta hand om henne innan jag kommer dit efter jobbet.... Ja, jag vet att jag är en hönsmamma, men om ni skulle se hur hon ser ut så skulle ni nog förstå mig.

Kennelmamma Lisa vill att vi ska ta lite nya kort på henne, tydligen var dom jag tog sist inte bra nog... ;o) Men det här med kort får nog vänta lite, just nu är hon bara skinn och ben och jag tror inte att hon skulle göra sig så bra på korten....

Vill att allt ska återgå till det normala nu så man kan njuta av att ha en glad, frisk och normalviktig liten vovve.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Håller tummarna, allt vad de smäktar med, att det ska funka med maten. Det är inte roligt när de är så små och inget att ta av...
Så hoppas allt löser sig och att ni får en trevlig midsommar! Du vet var du ringer om det är något...!!!
Kram på er!!

2007-06-21 @ 14:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback