Nästan dåligt samvete...

...har det känts som... Dåligt samvete för att jag inte kan spendera så mkt tid med min lilla vovve som jag skulle vilja nu när hon är så här liten. Vi håller på att fixa här hemma för fullt. Staket håller på att sättas upp, det fixas och donas i trädgården och övriga ärenden ska avklaras. Idag har jag inte sett henne många sekunder. Vi klev upp vid halv åtta, gjorde oss iordning och sen bar det av till veterinären för vaccination. Passade även på att ge Java sprutan för kennelhosta. Den "stora" sprutan ska hon inte ha förns nästa år. Är mkt stolt över lilla Accta, hon tog veterinärbesöket så bra. Liiiiite läskigt var det inne i väntrummet.. Luktar mkt konstigt och så var det ju andra hundar där. Raggen stod som en liten tuppkam medans hon snusade runt där inne. Hann med att muffra på några ont anade vovvar också.. :o) Sprutan kände hon inte ens av, eller iaf tror jag inte det. Hon hade fullt upp med att undersöka veterinärens id-bricka och bordet hon stod på. ;o) Skönt också att få träffa en bra vet. Det var samma kille som vi var till när Java hade brutit benet och jag känner stor respekt och tillit till honom.

Efter vetten for vi till Lantmännen och fixade en ny kompost och lite övriga grejer. Därifrån for jag direkt och hämtade ut vandringspriset som ska vara till Raskabomästerskapet. Den blir något att tävla om!!! ;o) Sen var det time att åka till jobbet....

Väl hemma från jobbet så var det middag och sen direkt ut i trädgården och fortsätta där....

Hmmmm..... Gör jätteroliga saker här hemma och så men går omkring med känslan av att inte räcka till.... Vill lägga grunden för vår relation nu. Leka mkt.... "Träna".... Ja, umgås helt enkelt... *suck* Jag kanske överdriver, men det är ingen bra känsla jag har i magen.... Och inte har det blivit någon burträning heller. Tycker verkligen att det är jättekul att ha folk här och få hjälp med ditten och datten, men jag gillar inte att rutinerna bryts... Gillar rutiner.... Mår bra av dom... Behöver dom.... I alla fall just nu...

Imorgon ska jag ta "ledigt" på morgonen och ägna den åt Accta.... Vill att hon ska älska att vara med mig, men som det känns just nu så är det Java som är den som smäller högst... Svårt att konkurrera med en hund.... Men jag ska göra mitt bästa.....

Så... Nu har jag fått deppa av mig lite.... Tror att mitt självförtroende är lite down just nu.... Inget som har hänt, men det är bara en känsla.... *suck igen* Kanske är det en sommardepression.... Finns det sånt???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback