Liiiiite, liiiiite bättre i magen...

Idag har hon inte behövt vara ut och skita så mkt, men det kanske inte är så konstigt, hon har väl inget att skita ut.. Hon är fortfarande pigg och glad och hon dricker, så än är det väl inte läge att åka in med henne.

Var ut med henne sista gången vid 2 tiden på natten och sen klev vi upp vid 6... Gick och la oss efter en halvtimma och sov till halv 8. Sen har dom varit ute i trädgården och stuffat på medans jag har suttit i uterummet. Det var ju så himla kallt.. Inte alls skönt....

Eftersom jag hade sovit så dåligt så gjorde jag ett försök att gå upp och lägga mig vid 12 tiden och det tyckte båda vovvar var en bra idè. Hela flocken i sängen (förutom Åsa då, som jobbar) sov som grisar i två timmar. Skööööönt....

Kände ju att vi inte kunde sitta och häcka här hemma hela dagen utan vi tog en tur in till stan. Var förbi med regnkläder till Åsa på jobbet, hon kör moppe och skulle hem till Per efter jobbet, och sen for jag till mitt jobb. Tog med mig Accta in och vägde henne, hon har gått ner 1 kg... Stackars liten... Passade på att miljöträna henne lite, så vi tog en koppelprommis runt Obs. Efter det åkte vi till Bäcksjön så Java fick sträcka på dom små benen. Gick in en liten bit i skogen och satte mig på en stubbe. Accta var ganska nöjd och höll sig nära mig medans Java kutade på som en tok med tungan vilt svajandes och lycka i blicken. Bestämde mig sedan för att köra genom skogen hem. Den vägen är så himla mysig. Säkerligen lite längre och längre tid tar det, men vad gör det..

Väl hemma hyttades Accta in i buren och Java placerades på sängen i samma rum. Både somnade pladask... Jag passade på att dammsuga och torka golven, vilket verkligen behövdes.

Kvällen spenderades ute på gräsmattan. Jag klippte rent lite runt tuvorna och rätt som det är så hör jag ett avgrundsmorr från Java och sen stack hon vilt skällandes mot komposten.  Där stod Bella, en golden tik som bor några hus bort. Java tyckte absolut inte att hon skulle vara på hennes tomt och hon skulle jagas iväg till varje pris. Efter några sekunder var hon tillbaka och fick sig en liten kindpåsetillsägelse från mig, mest för att hon inte hade lyssnat på att hon skulle stanna. Kort därefter kom Bellas matte och frågade hur det hade gått med min hund. Jo, sa jag med min gick det bara bra, men hur gick det med din?? Java hade jagat henne till vägen och när hon hade sett att Bella gick hem så hade hon vänt. Ja, ja, snart får vi upp staket och då är förhoppningsvis det här problemet löst.

Lisa ringde nu här på kvällen och då fick jag lite "skäll" för att jag hade gett Accta ris att äta idag. Hon tyckte att tarmen skulle få vila helt, men jag gjorde ju bara som veterinären hade sagt. Ja, vad ska en stackars ägare göra.....? Just nu står riset på långkok på plattan och jag hade tänkt att ge henne lite risavkok nu på kvällen innan vi ska gå i säng. Hon ska även få det till frukost och förhoppningsvis så kan hon få lite ris till lunch + risavkok. Har bara vanligt ris hemma men tydligen så är grötriset bättre. Ska fara ner på affären och köpa det imorgon när dom öppnar.

Det känns jättehemskt det här, jag går mest bara och väntar på att hon ska bli trött och somna. Hon är så hungrig att hon går omkring och gnäller hela tiden och det känns inte så bra i mattehjärtat....

Är det så att hon inte har blivit markant bättre tills i övermorgon så får jag nog åka in med henne till veterinären. Hon kanske behöver någon medicin för att magen ska få lugna ner sig. Hoppas nu bara inte att jag har gjort något så att det här blir kroniskt... Men, med min tur så ska du se att det är precis så det kommer att bli. *suck*

Om en halvtimme är riset klart och då ska jag sila det och låta det svalna, sen ska vi se om jag kan pula i henne lite innan sängdags.

Kommer väl med uppdatering i morgon om hennes mage....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback