Glad Midsommar...

Det blev en lite annorlunda midsommar i år.

Dagen startade som vanligt med riskokning. :o) Sen tog vi det lugnt här hemma en stund innan jag körde Åsa på jobbet. Hon jobbar mellan 12-21 idag.

Direkt efter det så åkte jag och vovvarna ut till klubben. Det har varit tävlingar där idag. Det är en dubbel tävling så det är samma klasser i morgon också. Hela klubben var full av husvagnar och det var en riktigt mysig stämning. Jag hade lovat att jag skulle skriva på planskyddet och det var faktiskt riktigt många startande som genomförde hela dagen. Och det allra roligaste var att Acctas pappa var med.
Accta fick vara ute en hel del och kika på alla vovvar och människor. Hon skötte sig kanon. Efter ett tag så satte vi oss med Ann-Sofie & co och då kom Camilla och Åke, Yngves ägare, och satte sig med oss. Accta älskade verkligen Åke.... Han fick både en och tusen pussar. Och när han la sig ner så vart han ännu bättre... ;o) Det klättrades hej vilt och dom gosade på där i gräset. Camilla och Åke är verkligen jättetrevliga och det är roligt att prata och berätta hur Accta är och få höra hur Yngve är. Det finns ju vissa likheter om man säger så... :o)

När resultaten var räknade så stod det klart, Yngve vann elitskyddet!! Grattis farsan!!! Det tråkiga var att jag hade tänkt att ta med mig kameran och ta lite kort på han, men den glömde jag ju naturligtvis hemma...... Typiskt mig!!! Men ja ja, man lär väl träffa honom fler gånger. Förhoppningsvis så ska han ju vara med på SM i Piteå, och då SKA jag ha med mig kameran.....

På vägen hem stannade jag i Bäcksjön och lät vovvarna sträcka på benen lite. Skönt att få springa som man vill när man bara har gått i koppel hela dagen....

Nu har jag ätit lite och ska strax fara och hämta Åsa på jobbet. Skulle gissa att chipsen från igår kommer fram på bordet i kväll... ;o)

Hoppas alla har en trevlig midsommar och lika fint väder som vi har. Klarblå himmel, strålande sol och 23 grader varmt...... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback