Besök i stan...

Jösses vad varmt det har varit idag. Första riktiga sommardagen tror jag minsann...

Blev väckt av en kissenödig Accta vid halv sju, som vanligt.... Sen följde den vanliga rutinen... Ut i trädgården, in för frukost till vovvar och sen ut igen.... Satt där och njöt i nattlinne.... Det var redan nästan 20 grader i skuggan på morgonen. Så himla härligt....

Under dagen har jag bara dolat på hemma.... Solat lite, fixat lite i rabatten, tvättat lite och fixat till lite hemma... Vovvarna har varit ute hela dagen och det märktes på Accta att det var varmt. Hon vart ganska fort trött och sökte sig till skuggan. Smart vovve!!!

När Åsa hade vaknat efter sitt nattskift så slappade vi en stund till och sen bestämde vi oss för att åka in till stan och ha en liten picnick i parken. Hämtade upp Malin som också ville följa med.
Jag var så himla nyfiken på vad Accta skulle tycka om stan. Och jag kan säga att jag vart mäkta förvånad och imponerad.
När jag tog ut henne ur bilen där nere så tycktes hon tänka: "jaha, då var vi här då" och sen gick hon bara på. Det fanns mkt lukter och hon var väldigt intresserad av alla kissfläckar, men hon brydde sig inte det minsta om cyklar, bilar, motorcyklar, hundar och allt folk. Fascinerande!!! Antingen så är hon så här, eller så är det bara valpigheten i henne. Hoppas på det förstnämnda.... Trodde att det skulle finnas nått där nere som hon skulle tycka var lite läskigt eller som hon skulle tveka inför, men icke då... Vi parkerade bilen vid kajen och sen gick vi genom stan. Efter ett tag stannade vi och köpte var sin macka på Subway, sen tog vi oss till parken och satte oss på vår medhavda filt. Till min förvåning så lägger sig Accta snällt ner på filten och kikar på alla fåglar som gick och flög omkring runt oss.
Efter att vi hade ätit färdigt så gick vi tillbaka upp till torget och köpte var sin mjukglass, årets första!!!! På vägen ner till bilen så fick Java syn på vattnet, så dom fick ha lite "social träning"... Java är helt galen i vatten och blir totalt hispig.. Då passade Accta och jag på att träna lite lydnad. Hon var totalt fokuserad trots att det kom hundar och gick förbi, bilar som susade förbi och en massa folk.... Är fortfarande i chocktillstånd hur en så liten valp kan hantera det så bra..... *älska* Var så stolt över henne att jag var tvungen att ringa till kennelmamman när vi kom hem och berätta att jag har världens bästa hund... ;o) Hon lyssnade snällt på mitt skryt... ;o)

Nu är det dags att gå och sova... I morgon tror jag att det blir lite burträning i hundrummet för lilla Accta.... Antar att det kommer att bli en del protester.... Men, men, det får man ta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback