Äntligen helg...

Oj, vad skönt med helg och ledigt. Är långledig lördag, söndag och måndag. Sen är det ju röd dag på onsdag så då är det ledigt också. Jättehärligt!!! Känner verkligen att jag längtar till semestern nu, inte för att jag inte gillar att vara på jobbet utan för att jag känner att jag behöver ett litet break. Vill kunna göra som jag själv vill, kunna "träna" vovve och bara vara. Sen är det ju kennelläger och det är alltid en höjdare. Detta året har jag ju även en hund att träna vilket jag inte hade förra året då det bara var Åsa, Java och jag där. Vi ska även åka ner till pappa på semestern. Ser fram så otroligt mkt till det. Skulle gissa att vi åker ner några dagar efter att vi har kommit hem från lägret och stannar där nere i ca en vecka. Vi måste "hinna" att vara hemma lite också eftersom vi har en del att fixa i trädgården.

Idag tog jag faktiskt en liten sovmorgon, den första sedan Accta flyttade hit. Vi var upp vid kvart i sju, ut i trädgården och pinka och sen frukost till vovvarna. Sen kom Åsa hem från jobbet och vi gick och lade oss med henne. Trodde inte att Accta skulle hålla sig lugn men det gick över förväntan. Hela flocken la sig i sängen och Accta började tugga på ett ben vilket hon slutade med ganska snart och somnade. Vi sov ända till 9:20, jätteskönt..... :o)

På jobbet var det full rulle som vanligt på fredagar.... Dagen gick fort och innan jag visste ordet av det så var jag på väg hem. Tanken var att jag skulle ha tagit med mig hela flocken på en promenad vid sjön men klockan hann bli så mkt så vi bestämde att vi skulle fara och köpa en pizza och ha en lugn hemmakväll istället. Så då gjorde vi så....

Jag hade köpt med mig två feta tjurmusklar hem så vovvarna har trivts här på kvällen iaf.... ;o) Dom är så söta, dom har var sin med dom ska tugga på samma i var sin ände.... Sötnosar..... :o)

Har även fått reda på i veckan att Qajax och Qurre ska göra sitt MH på onsdag, så tanken är väl att vi ska fara och kika på det. Kan ju vara roligt att se halvsyskon till Accta....

Appropå Accta, hon börjar bli en riktigt stor tjej nu. I går ökade vi upp maten till 500 g/dag. Tyckte att hon började se lite väl smal ut och när hon väl åt så försvann maten på några sekunder från matskålen... ;o) Accta verkade nöjd med det beslutet och nu har hon gått och hämtat sin matskål flera kvällar i rad när hon tycker att det är dags för kvällsmålet... Hi hi hi.... Så jäkla gulligt...
Hon har även börjat komma med saker till mig när hon har hämtat nått som hon vet att hon inte får ha. Som nu på kvällen t ex, då hade hon varit och snott en penna som ligger vid videon. Men istället för att springa iväg med den och lägga sig och gnaga så kom hon till mig och skulle visa vad hon hade. Kunde ju inget annat än att "belöna" det och tacka för att hon hämtade den. Min tanke med detta är att hon ska vilja komma till mig med "olovliga" saker istället för att förstöra dom. Får väl se om den taktiken funkar eller om jag skapar ett monster... Men man kan väl inte skapa nått som redan existerar.....? ;o)
Hon har även börjat bli mer tydlig när det gäller när hon vill ut. Duktig kicka!!!

Nu ska jag slappa en liten, liten stund till i soffan och sen är det marsch i säng.

Natti....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback