På fötterna...

...igen.... Efter några dagar i huvudvärksbubblan börjar jag äntligen se lite ljus... Det kändes lite bättre redan igår, men jag bestämde mig för att vara hemma en dag till för att vara på den säkra sidan och det var nog lika bra... Har varit så trött, så trött.... Fick besök av kennelmamma Lisa igår och när hon hade farit så trodde jag att jag skulle somna där jag satt....

Lisa tyckte iaf att Accta såg fin ut.... Hon berättade även att alla A:arna är så fina i pälsen.... Kan det ha med klassfodret att göra tro??

I morse fick Åsa ge vovvarna mat när hon kom hem från jobbet... Jag var så trött att jag inte orkade röra mig.... Sen tog hon med dom upp och vi fick fortsätta sova en stund... När vi klev upp så verkligen spöregnade det ute.... Skönt tänkte jag, for till skogen för att få lite frisk luft och få lufta vovvar... Men promenaden blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig... Java är inne i något il just nu... Förr, när vi hade Zelda också så var Java ett helvete att ha med på promenaderna.. Har man inte stenkoll på henne så har hon en tendens att "sticka"... Hon är så jäklans självständig och tycker att om man inte aktiverar henne med något så får väl hon aktivera sig själv då. Sen kan den aktiviteten vara av olika grad, så som jaga nått eller bara springa fort fort inne i skogen en bra bit från där man själv går..
Under det året som hon har fått vara ensam hos oss så har dom tendenserna nästan helt försvunnit.... Hon har promenerat där man själv har gått och vi har haft riktigt trevligt... Men idag så var hon tillbaka till sitt gamla jag igen... Och jag var rosenrasande.... Det slutade med att jag vände tillbaka till bilen, muttrandes och med en Java i koppel brevid mig.... *suck* Anledningen till att man blir så arg är ju för att man blir så orolig för att det ska hända henne något... Att hon ska springa rakt ut framför en bil eller nått... Ja, herregud... Fortsätter det så här så blir det bara promenader med en hund åt gången.. Båda får hänga på när vi är ute och går, båda mattarna...

Efter promenaden så for jag hem och kraschade i soffan..... ZZZzzzZZZ.... När Åsa vaknat efter nattarbetet så åt vi middag och tog en sväng till ut i skogen. Java hade ju inte fått springa så mkt i förmiddags, om man säger så.. :o) Promenaden gick bara fint.. När man har en person per hund så sköter hon sig. Åsa kan koncentrera sig på Java och jag på Accta.... Behagligt..

Under middagen i dag så diskuterade vi hur trevligt det skulle vara att fara ner på Ystadlägret nästa sommar.. Vi invigde även Ewa i planerna och jag tror inte att hon blir så svårövertalad att följa med.. ;o) Tänk så kul!!! Ja, ja, det är nästa sommar det... Nu är det ju bara en vecka kvar, sen så är det kennelläger i Myckelgensjö.... Tjohoooo.... Längtar som en knast....

Nä, nu ska jag inte sitta längre framför datorn... Vill inte ha tillbaka huvudvärken......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback