Myrkrig...

Nä, nu jävlar..... En hel flock bautastora hästmyror har fått för sig att dom ska flytta in på vår altan..... Glöm det, säger jag bara... Ni som känner mig vet ju vad jag tycker om myror.... Dom mest vidriga djur i världen... Eller, det finns väl några fler kanske, så som fästingar och sånt... Men myror ligger i så fall på delad första plats.... I vanliga fall hade jag sprayat hela altan full med myrr, men eftersom Accta slickar och tuggar på allt så var det inget bra alternativ..... Vad tar man då??? Jo, vattenslangen!!!!!!! På med högsta fräset på den och sen dränker man dom jävlarna....... Har kutat runt här på altanen nu på förmiddagen och haft mitt lilla krig.... Ska minsann visa dom att det inte är så kul att bygga bo där det kommer en tsunami varje halvtimme..... Och just nu håller dom sig ganska passiva.... ;o)

Hade lite svårt för att somna igår.... Så fort jag blundade såg jag bara en massa siffror, det var nästan så jag blev illamående på kuppen.... Men sen kom Åsa och la sig och låg och pratade med mig och jag kunde tänka på annat, och ett tu tre så somnade jag.... Minns att Åsa sa godnatt, sen i morse så sa hon att hon hade fortsatt prata med mig efter det.... Har jag verkligen inget minne av.... :o)

Hade en mega skön sovmorgon i morse. Var upp och gav Accta mat vid åtta tiden, ut och kissade henne och sen gick vi och la oss igen... Hon fick sova i sängen på morgonen och det knorrades högt om henne... ;o) Hennes mysknorrläte.... Må hon aldrig sluta med det.... :o) Sen sov vi som stockar till halv elva..... Skööööööööönt!!!!!

Åsa hade då klivit upp och farit till skogen med Java. Dom skulle ha egen kvalitetstid och gå en megalång prommis... Accta och jag bestämde oss för att ta oss en härlig koppelpromenad istället.... Vi gick hemifrån och ner mot ICA och runt lite i Sävar. På en liten gräsplätt så stannade vi och tränade lite. Gick bara bra, även om det var mkt att hålla reda på för Apan.... Bilar, hundar och cyklister..... Men hon är duktig på att fokusera....

När vi kom hem så satte vi oss på altan och klippte klorna...... Och det var då jag upptäckte myrjävlarna..... Hur som helst, det går fortfarande kanon att klippa klorna... Hon ligger så snällt mellan mina ben och när jag var inne på sista tassen kom knorren från henne och så somnade hon..... ;o)

Just nu har jag lagt in henne i buren för lite träning.... Helt tyst... Skulle tippa att hon sover... Java ligger också inne i samma rum... Antar att hon med är lite pumsig efter promenaden med matte Åsa...

Idag har vi ökat maten på Accta till 700.... Nu är hennes mage helt stabil och det är dags för henne att kunna lägga på sig lite muskler. ;o) Vägde henne på jobbet igår och hon har ökat bra sen hon var sjuk. Nu är hon uppe på 11 kg... Hon har lååååånga ben nu.... Hi hi hi..... Alla som ser henne säger att hon har växt så mkt.... Själv ser man ju inte det så bra, men visst ser jag att hon har långa framben när hon lägger sig ner.... :o)

Eftermiddagen och kvällen kommer att gå i slapphetens tecken... Ska köra någon tvätt bara..... Och sen ska jag väl fortsätta mitt krig mot myrorna... Tror bestämt att det är dags att ge dom en omgång igen...
Tjing.....

Kommentarer
Postat av: Åsa

haha... ja du såg verkligen rolig ut där du sprang med slangen i högsta hugg... stackars myror.. eller inte föresten... bra jobbat, ta ihjäl dom alla!!!
och du, det var ett riktigt roligt inlägg... jag skrattade flera ggr..;o)
//Frugan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback